Bokt Community
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Mijn zusje Sprintje heeft mij op het bestaan van Bokt gewezen. Zij is inmiddels al weer een aantal jaar geleden afgehaakt. Ik heb mij geregistreerd op 05-04-03, dus ruim 23 jaar geleden, maar er zijn ook jaren bij geweest dat ik niet heel actief was op Bokt.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
juval schreef:hoi,
ik vind-em wel mooi hoor! lekker stevig!
even een vraagje staat-ie in loosdrecht? want dan kom ik em binnenkort in het echt bewonderen.
gr.
Wat me meteen op een terechtwijzing van Pipo kwam te staan. Het betreffende paard stond op de handelsstal waar mijn zus paarden (in)reed.
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ja best wel eigenlijk. Ik zwierf wat rond op medisch, en western. Behoorlijk domme/naïeve opmerkingen als ik het zo teruglees. Ik had destijds ook geen eigen paard, die kwam later weer.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
In het begin heb ik veel meegekeken bij de barn-cam en mare-stare topics. Ook hadden we een gezellig huiskamertopic 'Het Leersumse Veld'. Daarmee heb ik ook wel eens meetings meegemaakt. Helaas bestaan die groepen niet meer.
Ik heb 2 jaren meegedaan in het Dikke Buiken topic. Verder zwerf ik overal wel rond, medische zaken interesseren me, zowel dier als mens. Maar de laatste tijd ben ik het vaakst in de politieke topics te vinden.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Toch best veel, als ik bekijk hoe lang ik al Bokker ben en hoe vaak ik het elke dag toch even aanklik. Aangenaam tijdverdrijf, maar soms ook leerzaam en nuttig. Ik ben sinds een tijdje een kleinschalige pensionstalling begonnen na het overlijden van mijn eigen paarden. Hiervoor heb ik ook bokt regelmatig geraadpleegd hoe dit op poten te zetten. Het loopt nu prima.
Bokt betekent ook mijn honden! Via Bokt heb ik mijn honden gevonden. De eerste in 2004, een zus van een Boktster had een oeps-nestje, en daar heb ik onze eerste hond Indy van overgenomen. Veel later toen we ons veulen naar de opfok bij stal Huusstede (ook bekende via Bokt) bracht hebben we daar onze Romy gekocht, kruising Aussie, geweldige hond. En de honden die hier nu ook nog lopen zijn daar dan weer afstammelingen van. Ook zijn een aantal Bokkers erg blij met pups van onze Romy.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Uiteraard! zelfbedachte manegelesjes op straat met de fiets en de buurkinderen. Staan-zit en figuren fietsen, valt nog niet mee. Mijn rij-ervaring begon op onze Toggenburgerbok, Nelis, waar mijn moeder een halstertje en dekje voor had genaaid. Maar gelukkig mocht ik uiteindelijk na veeeel zeuren toch op echte ponyles bij de Utrechtse Manege. Vrij snel daarna kwam onze eigen pony die aan huis kon staan. Echt heerlijke penny-ponytijd gehad.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ha! Dan was ik 40 kilo lichter, dan was mijn eerste pony Sprinter er nog (maar dan 30 cm groter) en gingen we weer heerlijk het bos in.
8. Je hebt een agrarisch bedrijf, welke zorgen en kansen zie jij voor jouw bedrijf in de toekomst en geldt dit ook voor hippische bedrijven?
Zorgen zijn er zeker, de laatste jaren is er veel onzekerheid voor onze sector. Veel veranderingen en iedereen heeft een mening en wil dat we anders gaan werken. Dat voelt niet erg prettig. Maar ik ben een optimist en denk maar zo, zolang er mensen zijn, zal er voedsel nodig zijn. Onze melkveehouderij doet het op zich goed, maar ik verwacht wel dat wij de laatste generatie (van veel generaties) zullen zijn en dat het bedrijf na ons stopt. Onze kinderen hebben vooralsnog weinig interesse, en eerlijk, ik zou het ze zeker niet aanraden zolang het zo onzeker is en de algemene opinie zo negatief lijkt t.o.v. boeren.
Voor wat betreft de hippische bedrijven denk ik dat die ook wel een keer aan de beurt komen en ook strengere regels opgelegd zullen krijgen met betrekking tot uitstoot/mest en dierenwelzijn.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Anne_GTI
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Je bent buschauffeur, wat is de meest bijzondere situatie die je hebt meegemaakt tijdens je werk?