Sport
Vrijdagavond 14 november stond Indoor Breda even in het teken van de mensport. Door het lobbyen van Theo Timmerman waren er negen tweespan menners uitgenodigd om het tegen elkaar op te nemen tijdens een indoormarathon.
Johan Jacobs verzorgde het parcours, de wedstrijd was van fanatieke omroep en publiek voorzien en dat maakte het een perfecte wedstrijd voor de genodigden. De overwinning ging zowel in de eerste als in de tweede ronde naar Anna de Ronde. Zij wist in de eerste ronde ongeveer twaalf seconden voor Anne Zaayer, de nummer twee te blijven. In de tweede ronde begon iedereen weer op nul, maar bleef ze ondanks een gevallen bal de nummer twee, Sandor van Vliet, één seconde voor.
“Als een trein”
“Het liep als een trein”, laat ze aan Hoefnet weten. “Ik had een paard uit mijn outdoorspan bij en een nieuw paard uit het indoorspan van mijn vader. Ze verschillen ongeveer vijftien centimeter qua schofthoogte, maar ze werken toch echt super samen! De ene is 1.60m. de ander ongeveer 1.75m.”
Anna is te spreken over het concept. “Het is natuurlijk super dat zo’n event als Indoor Breda tijd vrijhoudt in het programma voor de mensport. Ze hadden en super leuke en diverse groep uitgenodigd. Van de internationale top tot en met zeer ervaren indoor menners. Heel leuk, top georganiseerd en gezellig!”
Smaakt naar meer
Anna rijdt dit seizoen nog de indoor marathon op haar thuisbasis bij Stal De Ronde in Zwartewaal op 28 december. Daarna legt ze de focus weer op het outdoorseizoen. “Ik hoop dat ik daar weer met dit span kan rijden, dit smaakte wel naar meer! Maar hoe het de komende maanden precies gaat uitpakken is nog niet helemaal zeker. Mijn vader rijdt natuurlijk ook nog wat indoor wedstrijden, dat is dus nog even puzzelen.”
Klik hier voor de resultaten