Stuttgart 2025: Boyd Exell wint voor de elfde keer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Stuttgart 2025: Boyd Exell wint voor de elfde keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:04

Hoefnet
Sport

Boyd Exell. Foto: ©FEI/www.sportfotos-lafrentz.de/Stefan Lafrentz

Boyd Exell won gisteren voor de elfde keer de wereldbekerwedstrijd van Stuttgart! Hij won vanmiddag moeiteloos met een totale tijd van 139,84 seconden. Jérôme Voutaz eindigde, net als in 2024, op de tweede plaats, uiteindelijk met 156,06 seconden in het klassement. Mareike Meier behaalde een geweldige derde plaats.

Winnaar Boyd Exell straalde tijdens de persconferentie en prees parcoursbouwer Jeroen Houterman: “De balans was perfect, een geweldige mix van snelheid en technische uitdagingen! Daarnaast is het publiek in Stuttgart natuurlijk altijd super enthousiast er is geweldige muziek en geweldige speakers. Ik kom er graag!”

Fouten
De als tweede geplaatste Zwitser Jérôme Voutaz bekende: “Ik ben erg tevreden met mijn paarden, en ontevreden met mezelf! Ik heb fouten gemaakt!” Daarmee doelt hij op de gevallen bal in de eerste en tweede ronde en dat zijn span bijna de C poort miste in hindernis vijf. Hij stond daar even stil om vervolgens zonder extra strafpunten zijn weg te vervolgen.

Mareike Meier had de afgelopen dagen last van hoge koorts, maar was op tijd weer fit voor de wereldbekerwedstrijd. “Ik heb naar de eerste menners gekeken en toen die allemaal sneller waren dan ik gisteren, wist ik: ik moet vol gas geven!”

Klik hier voor alle resultaten