Sport
Foto: © FEI/Lukasz Kowalski
Vandaag ging de strijd van de wereldbekerwedstrijd in Lyon tussen Dries Degrieck, IJsbrand Chardon en Boyd Exell. De gevallen ballen van Jérôme Voutaz en de tijden van Mareike Meier en Benjamin Aillaud zorgden er helaas voor dat zij zich niet selecteerden voor de drive-off.
Boyd Exell maakte het nog even spannend in de eerste ronde. Hij maakte een stuurfout en moest daardoor een extra cirkel draaien. Dat kostte tijd. “Dries en IJsbrand hadden al foutloze rondes gereden met goede tijden. Ik besloot dus gas te geven en mijn paarden luisterden geweldig. Ze deden precies wat ik van hen vroeg, die cirkel was mijn eigen fout.”
Drive-off
Boyd selecteerde zich als tweede, IJsbrand Chardon was in de eerste ronde sneller. In de drive-off begonnen Dries, IJsbrand en Boyd weer op nu. Dries reed een hele mooie en foutloze ronde in de tijd van 169.34 seconden. Een super tijd waarmee hij duidelijk tevreden is. Hij verliet de baan met een grote glimlach.
Daarna was het de beurt aan Boyd. Die wist met zijn tijd van 162 seconden meer dan zes seconden sneller dan Dries! Ook IJsbrand en zijn span waren scherp. Hij was twee seconden langzamer dan Boyd, maar reed alsnog een geweldige en foutloze ronden binnen 165,85 seconden.
Klik hier voor de resultaten