Paard Maddox Miami komt vast te zitten in pion: brandweer biedt hulp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard Maddox Miami komt vast te zitten in pion: brandweer biedt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 15:46

RTV Utrecht
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Eemnes - Pionnen, ballen en takken. Dat zijn de favoriete voorwerpen van ruin Maddox Miami om mee te spelen. Maar vanmiddag ging het mis bij pensionstal De Heidehoek in Eemnes. Hij kwam vast te zitten in een pion.

Maddox Miami is nog maar net vier jaar, vertelt eigenaar Desiree. Vervelen doet hij zich niet vaak. "Hij vind het het heel leuk om te spelen met speeltjes, ballen, takken en ook pionnen."

Toen de jonge ruin vanmiddag rond 16.00 uur buiten aan het spelen was, ging het mis. Er lag een pion op de kop en hij ging er in staan. "Toen die z'n gewicht erop ging zetten, had 'ie eigenlijk een laars", vertelt Desiree. Het hoefijzer zat klem in de pion. "Het was best schrikken."

De brandweer en de dierenarts werden snel ingelicht. In de tussentijd bleef de beklemde Maddox Miami rustig afwachten, vertelt de eigenaresse. "Hij bleef stil staan. Echt zo van: 'mensen kom hier, help me'."

Ongekend
Nadat shampoo en een stanleymes niet werkte, kwam de brandweer met een apparaat om de pion weg te snijden. De dierenarts had de speelse ruin een kalmerend middel toegediend. Volgens Desiree was dit de eerste keer dat de brandweer en dierenarts zoiets hebben gezien. Ongeveer een uur later is hij bevrijd.

Voor Maddox Miami is het de laatste dag geweest dat hij met pionnen mag spelen, vertelt zijn eigenaresse. "Hij mag alleen nog maar met ballen en met takken. De pionnen zijn uit den boze geworden."

Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor een foto van Maddox die vast zit in de pion.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 01-11-25 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst aangepast.

Saga

Re: Paard Maddox Miami komt vast te zitten in pion: brandweer biedt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 15:57

Wat lief, hoe dit geschreven is. <3

Rocamor

Re: Paard Maddox Miami komt vast te zitten in pion: brandweer biedt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:00

Paarden, nooit saai.

Gelukkig relatief goed afgelopen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:06

...mom, i did something stupid. }:0 :')

Soms denk je echt 'hoe dan'??? :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:36

De juiste spelling is een pylon (en pilon wordt ook nog wel geaccepteerd) (sorry, ik en mijn familie komen uit de wegenbouw)

Dat terzijde, voor wie denkt : dat stukje plastic haal je er zo af. Nee dus, die dingen zijn echt mega sterk. 't is vaak niet alleen een sterk soort rubber maar er zit ook nog soms textiel doorheen voor extra versterking. Ze worden nogal eens mishandeld door machines op het werkvlak. Dat maakt ze ideaal speelgoed voor paarden omdat ze niet snel kapot gaan maar dan krijg je ook zulke fratsen soms... Dr heeft vroeger bij mijn paard ook eentje precies op dezelfde manier vast gezeten maar paard had ijzers om waardoor 't achter 't tak van ijzer klemde. BB was een erg brave sul, die bleef staan zonder verdoving toen m'n pa de pylon aan viel met de slijptol :') die hebben we daarna dicht geplakt met ductape, als ie dan weer vast kwam te zitten hoefde enkel 't tape losgemaakt te worden of brak 't vanzelf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:42

Citaat:
die hebben we daarna dicht geplakt met ductape, als ie dan weer vast kwam te zitten hoefde enkel 't tape losgemaakt te worden of brak 't vanzelf

+:)+
Dit is eigenlijk wel een goede om met elke pylon te doen. Gewoon uit voorzorg.

Ik had er hier 1 en die was zo hoog dat hij heel lelijk over de onderkant van een buik kraste.
Ik zag dat gelukkig voordat er problemen waren mast het was wel einde van een pylon in de bak laten liggen.