Brandweer redt in stal uitgegleden paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Brandweer redt in stal uitgegleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 18:24

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In de nacht van donderdag op vrijdag is een paard in een stal aan de Harderwijkerweg in Hulshorst gered nadat het op een gladde vloer was uitgegleden. Het dier kon niet meer zelfstandig opstaan. De eigenaar schakelde daarom de hulp van de brandweer in.

De korpsen van Nunspeet en Elspeet kwamen ter plaatse. De ploeg uit Elspeet beschikte over een speciale veeredtakel, doorgaans gebruikt bij rundvee, die in dit geval ingezet kon worden om het paard veilig op te tillen. Met een speciale paardengordel en zorgvuldig werk lukte het de brandweerlieden na ongeveer een uur om het uitgeputte paard weer stevig op vier benen te krijgen.

Na de reddingsactie kon het paard bijkomen in de stal en vervolgens rustig weer terug naar de wei.

Op de websites van onze bronnen zijn foto's te zien van het paard in de benarde situatie.

Gebruikte bronnen:

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 21:05

Ik belde ooit de brandweer omdat mijn paard ook vast lag maar er werd gezegd daar komen wij niet voor.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 08:50

Fijn dat de brandweer kon helpen! Hopelijk heeft het paard er niet teveel aan over gehouden.

marleen_usar schreef:
Ik belde ooit de brandweer omdat mijn paard ook vast lag maar er werd gezegd daar komen wij niet voor.

Mijn paard is vorig jaar ook door de brandweer geholpen. Ze komen dus zeker wel. Ze zijn er bij noodsituaties / probleem situaties voor mens en dier.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:51

Rocamor schreef:
Fijn dat de brandweer kon helpen! Hopelijk heeft het paard er niet teveel aan over gehouden.

marleen_usar schreef:

Mijn paard is vorig jaar ook door de brandweer geholpen. Ze komen dus zeker wel. Ze zijn er bij noodsituaties / probleem situaties voor mens en dier.

Niet altijd dus.
Hier wilden ze niet komen vanwege een kat in de dakgoot die vastzat.

Resultaat is dat kat met brandwonden en al van het dak is gegooid door vrijwilliger, die door krijsende kat aan flarden gekrabd werd, en hem dus niet netjes naar beneden konden dragen. Brandweer zei dat ze voor een kat pas na 24 uur vastzitten uitrukken.

Bleek dat de kat brandwonden had doordat de zon de dakgoot had verhit (was uitzonderlijk warm die dag) dus kat zat zich te branden aan de dakgoot en kon niet weg!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:34

Hier kwamen ze ook echt niet ze vroegen zelfs wat verwacht u van ons.