Bokt Community
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik was jong en kwam erop toen ik een beetje internet ging afstruinen. Dat was echt wat, in je jongere jaren op Bokt zitten. Heb hele uren gezeten in de penny-patrouille HK-topics, of de Draver HK-topics. Man, ik had denk ik 5 universitaire studies kunnen afronden in de tijd die ik in mijn jeugd gebokt heb
. Maar Bokt heeft mij veel gebracht, dus goede keuze geweest denk ik 
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:Ik ben hier bestwel nieuw en ik zag wel vragen over dravers maar die waren 'oud' en dan was het niet gewenst als ik daar op ging reageren geloof ik? Ik zelf heb een vierjarige draver die nu voor de koers getraind word(ze is zo goed als kwalificatie klaar) en ik ben zelf een GROTE fan van het ras! Ik heb zelf het geluk dat ik een geweldig mak paard heb en geen zenuwpees zoals veel dravers schijnen te zijn! Ik heb al een paar keer ook op haar gereden met een gewoon veelzijdigheidszadel en ik vraag me af wat de ervaringen van andere mensen zijn met zadels en manieren van rijden, ik ben niet van plan om helemaal into iets te worden...ik pik wat van alle 'soorten' paardrijden maar ik weet dus niet of het lekker rijden is op een draver met bijvoorbeeld een westernzadel? Ik wil gewoon lekker zitten en aangezien dravers bestwel actief zijn(ik heb nu na 2 rondjes baan=2 kilometer, rijden al last van mijn rug)zoek ik een 'perfect' zadel voor een draver....als zoiets bestaat dan
Ah, Rhythm, mijn eerste liefde. Ze had een kol in de vorm van een ruitje (tadaa). Ik ben nog steeds fan van het ras. En ik probeer nog steeds overal wat van mee te pikken zonder compleet in 1 stroming te zitten, dus dat klopt wel. Oh en ik heb nog steeds last van mijn rug, dus wel lekker om te lezen dat dat hier ook al was

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
0, ik ben wie ik ben. Dat is de leeftijd hoor, vroeger vond ik het veel belangrijker wat een ander vond. Ik ben wel iets minder open geworden op Bokt, iedereen leest toch mee he
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Goh, uhm, Ik heb vroeger veel gedeeld over het Dravers omscholen. Ook heb ik toen een volgtopic gehad van Gracia, mijn jaarling die ik helaas verloor aan een auto-immuunziekte. Dat topic lees ik nog wel eens door. Bokt heeft mij daar toen echt doorheen geholpen qua steun. Ik heb ook een tijd een topic bijgehouden van onze koersdravers. Daar ben ik mee gestopt vlak voordat ze gingen winnen en het voelde ook een beetje stom dan ineens weer te beginnen
Nu denk ik dat mensen mij vooral kennen van het topic van onze pensionstal. Oh en ik praat graag mee over politiek, maar of mensen dat leuk vinden, dat denk ik niet hahaha

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt is voor mij echt een netwerk wat absurd is, ik zit in een groepsapp vanuit het zwanger topic, dat zijn echt vriendinnen geworden. Idem met enkele Bokkers van het eerste uur. Het zijn allemaal geen mensen die ik elke week zie, maar wel mensen waarvan ik weet dat ze er zijn als het nodig is.
Dat is toch prachtig? Ik vind dat vaker, als iemand echt hulp nodig heeft oid, dan is de hele Bokt-famillie er!
Draver Sophie Flevo. Deze merrie wordt momenteel getraind door Ruitje. Video: Ruitje
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ja hoor, zat! Ik heb zoveel gedaan wat onder Penny valt! Ik had een kleine dartmoor waar ik op heb leren rijden en die ging gerust ook rollen met zadel enzo, alhoewel dat misschien meer Thelwell dan Penny is

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik ben heel erg blij met mijn leven! Ik zou alleen graag minder verantwoordelijkheid willen en meer tijd voor mijn eigen paarden. Maar zonder pensionstal had ik misschien wel geen eigen paarden. You win some, you lose some. Ik zou het wel heel tof vinden nog eens een jaar in Amerika te werken ofzo, op een ranch. Maar eerlijk gezegd: ik ben gewoon heel gelukkig, dus het is wel goed zo
8. Merk je verandering aan de paarden (en mensen) sinds de nieuwe huisvesting? En zo ja, wat dan?
Boeiende vraag. De paarden die er in staan zijn echt super gelukkig, maar ik vind altijd dat het beter moet. Ze zouden meer ruimte moeten hebben, of een track, of ik zou ze individueel bij moeten voeren... Ik hoop dat we met daar nog een stap in kunnen maken in de toekomst, we willen altijd verbeteren.
Voor nu zie ik vooral dat ze gewoon echt rustiger zijn, erg sociaal, goed in hun lijf zitten. Ze vinden het ook erg fijn om hun eigen ritme te volgen.
Qua mensen hebben we nu echt een super leuk klantenbestand. Of dat echt veranderd is met de komst van de loopstallen? Dat weet ik niet zo goed. Ik denk dat daarin de paarden eigenaren ook gewoon veranderen, dus steeds meer hun paard buiten willen etc. Maar ik denk dat dat meer een landelijke trend is, dan alleen op mijn stal?
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Juval
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Je hebt een agrarisch bedrijf, welke zorgen en kansen zie jij voor jouw bedrijf in de toekomst en geldt dit ook voor hippische bedrijven?
. )