Shetlandpony’s aan de wandel in Berkelland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Shetlandpony’s aan de wandel in Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 19:07

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Een Shetlandpony. Dit is niet een van de pony's uit dit artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie

De politie Berkelland kreeg afgelopen nacht twee bijzondere ontsnappers om te vangen. Op de Deventer Kunstweg in deze plaats troffen de dienstdoende agenten twee Shetlandpony’s aan. De dieren waren gechipt, maar het lukte de politie niet meteen om de eigenaar of fokker te bereiken. Volgens het Facebook-bericht van de politie Berkelland nam deze de telefoon niet op.

Wel hebben ze tijdelijk onderdak gevonden voor de dieren. Zorgboerderij Hasselo bleek bereid ze op te vangen. De zorgboerderij plaatste later een bericht op hun Facebookpagina dat de eigenaar ze heeft opgehaald en naar hun eigen wei terug heeft begeleid.

Gebruikte bronnen:

Mischa

Re: Shetlandpony’s aan de wandel in Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:55

Natuurlijk, Shetlanders :')

daantjuhhh

Re: Shetlandpony’s aan de wandel in Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 10:41

Hahahahaha ik heb jaren terug ook een keer midden in de nacht 2 Shetlanders opgevangen.
Ik reed terug van het stappen en toen stond er een auto op de weg met knipperlichten aan. Bleek hij al een uur te wachten op de politie.

Ik had nog wel een touw en een teugel achterin liggen. Dus wij samen die pony’s gevangen en bij mij in de wei gezet. Al met al 2 uur later de politie pas aan.