Intermediaire kür om EFO Paardenverzekering Prix naar H.P. Minderhoud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Intermediaire kür om EFO Paardenverzekering Prix naar H.P. Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 18:26

Persbericht Indoor Friesland
Sport
Tekst door Mediateam Indoor Friesland

Hans Peter Minderhoud en My Toto. Foto: Equiglim

De tweede rubriek van de laatste dag van het dressuurweekend van Indoor Friesland was voor de Lichte Tour-ruiters. In de EFO Paardenverzekering Prix mochten ook zij hun kür op muziek aan de vijfkoppige jury tonen. De hele top drie was wederom Nederlands, maar niet hetzelfde als de eerste proef in de Lichte Tour. De winnaar bleef wel gelijk, Hans Peter Minderhoud en de achtjarige ruin My Toto (v. Glock’s Toto jr) scoorden maar liefst 76.67%.

Tweede werd Marieke van der Putten en de negenjarige hengst About You RS2 (v. AcDc4). Zij passeerden ook de 75% en behaalden 75.77%. De derde plaats was voor Danielle Heikoop en de achtjarige ruin Mac Toto USB. Ook dit is een nakomeling van Toto jr. Danielle en Mac Toto kregen 74.23% van de jury.

Stoer met klein hartje
Terwijl Hans Peter Minderhoud samen met de de rubriekssponsor en de fokkers en mede-eigenaren van My Toto, de familie Both, een interview voor de camera gaf, spraken wij met de winnares van de tweede prijs. Marieke van der Putten is blij met haar tweede plaats: “Ik ben heel tevreden een super blij. Indoor Friesland heeft een prachtige ring, maar wel spannend voor de paarden. Vorig jaar had ik daar met dit paard nog last van, maar vandaag gaf hij me zekerheid en bleef het echt doen voor me. Ik rijd About nu drie jaar. Hij is heel stoer, maar heeft een heel klein hartje. Hij is snel onzeker en ik moet hem helpen en overtuigen dat het goed is. Ik moet hem zeg maar rijden met zijden handschoentjes.”

Geweldig concours
“Ik ben nu voor de tweede of misschien wel derde keer op Indoor Friesland en vind het een geweldig concours. Ik vind het hier een soort Indoor Brabant in het klein. Ook heeft het evenement een mooie datum, mooi aan het begin van het indoor seizoen. Ik vind dit een fijn concours om mee op te starten.”

Doortrainen naar Grand Prix
“Thuis ben ik About You al aan het doortrainen naar de Grand Prix echter komend jaar zal ik deze klasse nog niet starten. Het is bij dit paard belangrijk dat hij veel vertrouwen en de tijd krijgt. Voor de ervaring zal ik in die tijd nog wel een paar keer Lichte Tour starten.”