MHB AV Prix voor Britt Kikkert – van der Linde met opa’s fokproduct

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

MHB AV Prix voor Britt Kikkert – van der Linde met opa’s fokproduct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 18:19

Persbericht Indoor Friesland
Sport
Tekst door Mediateam Indoor Friesland

Britt Kikkert – van der Linde en Jerenzo Texel. Foto: Equiglim

De laatste dag van het dressuurweekend van Indoor Friesland 2025 is begonnen. Een bijzondere dag in het WTC Expo in Leeuwarden, want er staan vandaag alleen maar rubrieken op het programma waarin de kür op muziek wordt gereden. De Junioren mochten het spits afbijten in de MHB AV Prix. De van Texel afkomstige Britt Kikkert - van der Linde en het fokproduct van haar opa Wim, de elfjarige KWPN hengst Jerenzo Texel (v. Enzo Ferrari), eisten de overwinning op. Hun score was 75.17%.

De tweede plaats ging naar de winnares van de Team Test, de Deense Rikke Maria Schoubye Johanson. Rikke startte de twaalfjarige hengst Bounehoejens Carpaccio (v. Charmeur) en zij scoorden 74.33%. De derde plaats bleef ook in Nederland. Ze zijn nog maar kort een combinatie, maar laten nu al zien dat er met hen rekening gehouden moet worden. Jaidy de Winter en vijftienjarige ruin Foundation (v. United) lieten 72.59% noteren.

Pieken en dalen
Britt: “Eindelijk weer! Ik heb de laatste jaren pieken, maar zeker ook diverse dalen gekend, maar we zijn sterker teruggekomen. Eindelijk ging het zoals ik wil. Ik had vandaag echt het gevoel dat ik lekker kon zitten, mijn handen naar voren kon doen en alleen maar hoefde te sturen. Jerenzo deed het voor me en ik kon genieten. Alleen de stap kan nog beter, maar daar werk ik aan met mijn trainster Adelinde Cornelissen. Ik moet dan meer uitademen en zo meer rust overbrengen op mijn paard. Adelinde was er vandaag niet bij, maar we hadden wel een plan gemaakt. Met losrijden heb ik me gefocust op los zitten, los maken en los blijven. Dit pakte dus heel goed uit.”

Samen met mama
“Dit is mijn eerste keer Indoor Friesland. Vorig jaar zag ik de beelden en toen bedacht ik me dat ik hier ook heen wilde. Het is hier anders dan een normaal CDI. Alles is binnen en zooooo mooi, eigenlijk een soort Jumping Amsterdam of Indoor Brabant. Na dit concours wil ik nog De Peelbergen rijden en dan is het goed voor dit jaar, dan gaan we een beetje vakantie houden. Ja, ik heb echt een heel leuk weekend gehad, gezellig op wedstrijd met mama. Vroeger hadden we wel eens ruzie, maar we zijn nu echt een team. Ik heb ook mijn pony Nur Für Dich bij me, waarmee ik twee keer derde werd en we hebben alles samen gedaan, heel bijzonder en leuk.”