Steffanie Victoria Horsted Dyrlund wint kür op muziek bij de pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Steffanie Victoria Horsted Dyrlund wint kür op muziek bij de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 17:59

Persbericht Indoor Friesland
Sport
Tekst door Mediateam Indoor Friesland

Steffanie Victoria Horsted Dyrlund en Cosmo Callidus NRW. Foto: Equiglim

Na de Team Challenge stond op zaterdag de Leeuwarder Ondernemers Fonds Prix op het programma, een kür op muziek voor pony’s. Tien combinaties dansten door het WTC Expo en werden beoordeeld door een genietend jurycorps. Het werd een hele internationale top drie. Denemarken, Duitsland en Nederland. De winst ging naar de pas veertien jarige Deense Steffanie Victoria Horsted Dyrlund en haar hengst Cosmo Callidus NRW, die eerder in zijn carrière al vier gouden Europese dressuurmedailles won. De combinatie behaalde de mooie score van 76.11%.

De tweede plaats was voor Duitsland. Hannah Charlotte Isbruch en haar elfjarige merrie Dabia Dior Nrw lieten 74.19% noteren. De derde plaats bleef net als gisteren in Nederland. Britt Kikkert-van der Linde en haar achttienjarige ruin Nur Für Dich kregen 71.91% van de jury.

Op slag verliefd
Steffanie: “Ik heb Cosmo nu anderhalf jaar en toen mijn ouders hem kochten, was ik het gelukkigste meisje van de wereld. We zochten een nieuwe pony met ervaring en ik ben dol op donkerbruine pony’s. We vonden er twee, echter die waren beide hengst en dat wilden we juist niet. Toch gingen we Cosmo proberen en ik was op slag verliefd. We zullen hem ook hengst houden. Natuurlijk moet je rekening houden met sommige dingen, zoals dat hij niet naast een merrie staat op stal, maar verder is hij super lief.”

600 kilometer
“Dit is onze eerste internationale indoor wedstrijd. We hoorden van ruiters die hier eerder waren dat Indoor Friesland zo’n mooi concours is en dus besloten we in te schrijven. We moesten 600 kilometer rijden en dat is voor ons relatief dichtbij. Het is hier super, alles is goed voor elkaar. Over mijn rit vandaag, ik ben hartstikke tevreden. Natuurlijk kan het altijd beter, maar voor nu kon ik niet beter.”