Bekende Kürcomponist Cees Slings overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Bekende Kürcomponist Cees Slings overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 18:41

Eurodressage.com
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Cees Slings, de bekende Nederlandse muzikant en Kürcomponist, is op 14 oktober 2025 overleden, na een kort ziekbed. Hij is 73 jaar geworden.

TV- en radiowerk
Cees Slings werd geboren op 6 juli 1952 in Velsen. Hij begon zijn carrière met het componeren van muziek voor internationale tv-dramaseries, comedy’s, natuurdocumentaires en commercials. Hij was vooral actief in Nederland en Duitsland.

Het volledige artikel is te lezen op Eurodressage.com. Dit is in het Engels geschreven.

Afbeelding

Elisa2

Re: Bekende Kürcomponist Cees Slings overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 08:27

Toch weer jammer, weer een icoon weg..hij maakte prachtige kur muziek.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 08:43

Die man is een grote inspiratiebron geweest voor mij. Ik kan het nog goed herinneren hoe ze op de dvd van Anky van Grunsven vertelden hoe de küren van Anky niet deugden, en hoe zij (Cees Slings en Victor Kerkhof) het heus véél beter zouden kunnen. Anky zei oke laat maar zien dan. En inderdaad, het was veel beter.
Later, toen ik zelf kür op muziek ging rijden, hield ik dit goed in mijn achterhoofd, ik vond geen enkele kür goed genoeg passend en maakte ze dus altijd zelf. Gewoon met Windows Media Player. Geïnspireerd door deze twee mannen. Pioniers, want daarna was het knip-plak tijdperk van de kürmuziek ook wel een beetje over

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 09:59

Samen met Victor Kerkhof de grondlegger geweest voor de moderne Kur op muziek. Het knip en plaktijdperk was voorgoed voorbij. Bonfires symphony was de eerste die ze maakten en daarna volgden nog vele. Een grote naam en hij heeft veel betekent voor de ontwikkeling van de kür op muziek.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 10:33

Het is allemaal terug te vinden op Spotify, voor wie herinneringen op wil halen aan die tijd.