Vooruitblikken naar Indoor Friesland 2025 met Dinja van Liere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vooruitblikken naar Indoor Friesland 2025 met Dinja van Liere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:37

Persbericht Indoor Friesland
Sport
Tekst: Mediateam Indoor Friesland

Dinja van Liere aan de leidsels tijdens een show die ze met Derk Jan Mekkes gaf. Foto: Digishots

Ze is al jarenlang de koningin van de Nederlandse dressuursport. Ze werd geboren in het Zeeuwse Goes en begon haar carrière bij Stal Hexagon, ook in Zeeland. Sinds augustus 2020 heeft ze een samenwerking met Reesink Horses in het Brabantse Uden. Al vele edele viervoeters, waaronder vooral hengsten, dansten onder haar zadel naar schitterende resultaten. Ze is veelzijdig en overal voor in. Vanaf het begin van Indoor Friesland 2.0 is ze samen met Marten Luiten ambassadeur van het dressuurweekend van ons concours en daar zijn we trots op. Ook dit jaar zal ze weer alle dagen aanwezig zijn en haar bijdrage leveren waar ze kan. Natuurlijk blikken we ook vooruit naar Indoor Friesland 2025 met Dinja van Liere.

Haar dagen zijn vol en lang, maar dat is geen probleem voor haar. Paarden zijn haar leven. Daarnaast houdt ze van gezelligheid, vakanties naar zonnige oorden en is ze een Bourgondiër getuige haar vele, soms jaloersmakende berichten op sociale media. De toppaarden in haar stal volgen zich in rap tempo op en ook nu weer zijn we nieuwsgierig wat de toekomst haar met de huidige bezetting van haar stallen gaat brengen. Maar liefst drie (toekomst)talenten neemt ze mee naar het WTC Expo in Leeuwarden.

Erepositie
Dinja: “Ik heb er weer zin in. Indoor Friesland is een leuke wedstrijd waar alles super voor elkaar is. Bovendien is het een perfecte wedstrijd om het indoorseizoen mee te beginnen. Ik ben dus ambassadeur en denk graag mee met de organisatie, zowel in de voorbereiding als tijdens het evenement. Eigenlijk vind ik dat ik gewoon een erepositie heb, omdat het oprecht een geweldig concours is. We gaan voor steeds meer publiek en betere deelname en daarom is het belangrijk dat we veel aan promotie doen waar ik me ook graag voor inzet.”

Imposantos, McLaren, Red Viper
“Ik zal drie paarden meenemen dit jaar, drie hengsten: Imposantos voor de Grand Prix, McLaren voor de Lichte Tour en Red Viper voor het ZII van de Team Challenge. Ik werk op een hengstenstation en rijd dus vooral hengsten, maar dat vind ik geen probleem. De meesten zijn super lief en ik heb weinig extra (voor)zorg nodig. McLaren heeft veel gedekt en vanaf Jumping Amsterdam in januari van dit jaar geen wedstrijd meer gelopen, hij gaat voor de eerste keer weer mee.”

Vijf sterren allure
“Over de rest van het deelnemersveld, zoiets moet groeien. We hopen op steeds meer grote namen en dat lijkt aardig te lukken. Mensen moeten doorhebben hoe leuk en goed een concours is. Zoals ik zei, Indoor Friesland is gewoon goed en heeft vele extra’s. De stallen bijvoorbeeld, het hotel en de manier waarop alles geregeld en opgezet is. Het is een drie sterren evenement met vijf sterren allure.”

Team Challenge
“Daarom neem ik Red Viper bijvoorbeeld ook mee. Het is goed voor een jong paard om in zo’n ambiance ervaring op te doen. Als hij dan over een poosje Lichte Tour loopt, heeft hij alles mooi al eens gezien en zal het hem geen stress opleveren. Rubrieken als deze zijn goed voor toekomst en ontwikkeling van je paard. Daarnaast vind ik de rubriek leuk opgezet. Doordat je niet alleen voor jezelf rijdt, maar een resultaat moet behalen samen met twee anderen geeft dat een extra dimensie aan je start. Je kijkt naar elkaar en moedigt elkaar aan. Drie rubrieken die samen één resultaat brengen vind ik leuker dan drie individuele rubrieken van drie verschillende niveaus.”

Groots, maar knus
“Ik vind Indoor Friesland mooier en beter dan vele andere concoursen. Het is goed opgezet en alles ziet er super mooi uit. De sfeer is ook heel goed. Het is groots, maar voelt knus. De organisatie probeert ieder jaar punten te verbeteren en dat lukt ze tot nu steeds goed. Het is gewoon een heel veelzijdig concours waar voor iedereen wat wils is. Over mijn paard in de Zware Tour dit jaar, met Imposantos wil ik dit jaar graag wat Wereldbekerwedstrijden rijden en dan is dit een ideaal evenement om het indoor seizoen te beginnen.”

Alleen maar hoogtepunten
“Indoor Friesland is pas drie jaar terug, dit is het vierde jaar, maar ik heb al vele mooie herinneringen gemaakt met diverse paarden. (lachend) Ik heb al diverse mooie resultaten behaald met meerdere paarden. Vaderland, Hermès, Vitaatje, McLaren, allemaal deden ze het super. Ook als ambassadeur heb ik al veel leuke, bijzondere dingen gedaan. Zo heb ik al gesprongen en aangespannen gereden. Als ik zo terug denk, eigenlijk kent Indoor Friesland voor mij alleen maar hoogtepunten. Dit jaar zal daar weer iets bij komen. Ik zal samen met mijn collega ambassadeur Marten Luiten en jurylid Monique Peutz de jury zijn bij de Epplejeck Viertallen Competitie. Officieel ben ik geen jurylid, maar ik vind dit hartstikke leuk om te doen. Ik weet niet wie ik in de baan ga krijgen, ik ken niemand en dus ik ga er helemaal blanco in. Iedereen krijgt gelijke kansen.”

Sfeervol, topsport, uniek
“Indoor Friesland in drie woorden? Sfeervol, topsport en uniek. Overigens heb ik iets in mijn hoofd waardoor het nog leuker kan worden. Ik zou op een showavond activiteiten, wedstrijdjes willen doen met de ruiters zonder hun sportpaarden. Bijvoorbeeld met honden, ringsteken, met boerenknollen, snap je wat ik bedoel? Dat zou echt bij een concours als dit passen en zo ziet het publiek ons ook eens anders.”

“Tenslotte wil ik nog het volgende zeggen. Het publiek gaat altijd los in het springweekend, maar er moeten voor het dressuurweekend ook meer mensen in de auto stappen. Indoor Friesland is een belevenis. Kom mijn collega’s en mij aanmoedigen. Mijn trainster Rieky Young komt ook speciaal naar het Noorden om me te helpen. Ik weet nog niet wat ik precies allemaal ga doen, maar wel dat ik er alles aan zal doen om Indoor Friesland 2025 tot een succes te maken.”

Programma
Indoor Friesland begint op vrijdag 17 oktober met internationale dressuurwedstrijden voor ponyruiters, Young Riders en senioren (CDI3*). Vrijdagavond staat de finale om de Eppleejeck Viertallen Cup geprogrammeerd. Op zaterdag staat, naast de internationale dressuurwedstrijden, de Paardenkliniek Wolvega Team Challenge op het programma. Het einde van de zaterdagmiddag en zaterdagavond staan in het teken van de paardenfokkerij met vanaf 17.00 uur het Fokkerscafé en ’s avonds de prachtige Night of the Stallions.

Meer informatie op http://www.indoorfriesland.frl.

Kabayo

Re: Vooruitblikken naar Indoor Friesland 2025 met Dinja van Liere

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Ik heb kaartjes gewonnen voor zaterdag avond. Ik heb er veel zin in :D De hengst waar m’n merrie drachtig van is loopt ook mee in de show :)