Algemeen
Ingezonden door een Bokker
Een opmerkelijke toeschouwer gistermiddag bij Drenthina in Emmen. Een groot, bruin paard kwam ineens de voetbalvelden opdraven. "Ik kreeg het filmpje doorgestuurd en dacht: huh? Da's wel raar als een paard over het terrein loopt", lacht Drenthina-voorzitter Frank Griemink. "Het was ook geen klein paard zeg. Het was wel opmerkelijk", zegt hij met gevoel voor understatement.
Eigenaar onbekend
Van wie het paard is weet Griemink niet. "Zo'n dier kan een heel stuk weglopen, het kwam uit het bos bij de Emmerdennen. Dus ik verwacht dat het paard uit Weerdinge of zo kwam." De eigenaar van het vermiste paard heeft zich nog altijd niet gemeld. "Misschien komt hij thuis en kijkt hij in de wei. Laten we hopen dat hij het nieuws leest", wijst Griemink op het feit dat zowel RTV Drenthe als Dagblad van het Noorden hem al heeft gebeld.
'Avontuur op dierendag'
Een buurman van Drenthina wist het paard veilig van de voetbalvelden te krijgen. "Naast ons zit een soort stalling voor paarden, vlak bij ons terrein", legt de voorzitter uit. "Een van de toeschouwers was er al naartoe gelopen. Het paard bleef ook rustig staan, dus de buurman kon hem meenemen en bij hem in de wei zetten."
Al met al kunnen ze er bij Drenthina wel om lachen, vooral omdat niemand - toeschouwers en/of paard - gewond raakte. "Hij ging even op avontuur op dierendag", besluit Griemink.
Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor een video.

Hopelijk meld het baasje zich snel, en word evt omheining gemaakt. Het gras was toch groener daar denk ik.