Marijke Hammink over 3e wereldtitel op rij: net zo mooi als de eerste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Marijke Hammink over 3e wereldtitel op rij: net zo mooi als de eerste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 17:28

Hoefnet
Sport

Marijke Hammink en haar pony's in actie tijdens het WK 2025 in Haras Du Pin. Foto: © FEI/M.Guillamot

Marijke Hammink werd gisteren voor de derde keer op rij bekroond tot wereldkampioen met haar vierspan pony’s! We spraken haar na afloop over of het went, hoe ze met de spanning omging en wat haar doelen zijn!

“Ja, het was inderdaad super spannend vandaag! Steffen Brauchle (GER) reed voor me en ik hoorde dat hij dubbel foutloos bleef. Ik had ongeveer één strafpunt voorsprong, ik wist dus dat ik me geen fouten kon permitteren. Toen dacht ik: ‘Gewoon rijden...’ In het parcours voelde het al snel fijn, ik wist op 2/3 dat mijn tijd goed was, toen heb ik op het laatst geen risico genomen en dat lukte!”

Hoe is het om voor de derde keer op rij wereldkampioen te worden? Went dat?
“Euhm, nee. Deze derde titel is eigenlijk net zo mooi als de eerste titel! Het blijft een super mooi spelletje en het moet elke keer wel weer lukken... Elk WK had wel weer iets anders. Vandaag liep het span heel fijn. In de marathon gisteren had ik misschien een paar seconden laten liggen, maar vandaag kwamen ze de ring in en wisten ze dat het moest gebeuren. Ze waren goed voorwaarts en tegelijkertijd super te sturen.”

Heb je nu nog doelen binnen de sport?
“Natuurlijk! Plezier houden met de pony’s én we gaan weer met jongere pony’s aan de slag. Dit span kan nog wel even mee denk ik - en hoop ik! Pietje van de Knollentuin en Beukenhofs Wesly liepen deze week hun vijfde WK, waarbij Wesley alle vijf WK’s alle drie de onderdelen liep. Ik ben trots!”

Klik hier voor alle resultaten