Algemeen

Horse Event was deze editie opnieuw verdeeld over twee speciale weekenden. Vorige week vond dit evenement plaats voor professionals op paardengebied. Dit weekend was de jeugd aan de beurt. De Gelders gefokte Melotti Texel kreeg hiervoor een uitnodiging, gaf een heel mooi optreden en maakte zo fantastische reclame voor het Gelders paard.
Melottie Texel beter bekend als Barbie, vanwege haar palominokleur, is een ster sportmerrie van Edmundo met Lorton als moedersvader. De ster sportmerrie is een bekende verschijning op de Gelderse evenementen en won enkele jaren geleden de bronzen medaille op het WK Jonge Menpaarden in Frankrijk. Ze is tevens uitgebracht in de ZZ Licht-dressuur. Tevens staat ze model voor een nieuw te verschijnen serie paardenverzorgingsproducten. Momenteel wordt ze gereden door Lisette ter Riele-Dijkhuis en deze leende haar in goed overleg met eigenaresse Natasja Garritsen-Berkelaar van de Martha Hoeve Texel uit aan Grand Prix-amazone Dana van Lierop die onverwacht zonder een geschikt paard kwam te zitten voor een geplande demonstratie op Horse Event.
'Mijn moment'
De vriendelijke en zeer veelzijdige Barbie werd beide dagen ingezet voor een demonstratie van Tess de Weerdt. Zij verzorgde het grondwerk en Dana het dressuurgedeelte. Barbie genoot duidelijk van alle aandacht. Natasja was er beide dagen bij: “Het ging beide dagen super. Barbie betrad de ring met een uitstraling van: ‘zo, dit is mijn moment’. Na afloop krioelden de kinderen om haar heen en stond ze doodstil en heel geduldig te wachten tijdens het handtekeningen uitdelen.”
Handen in het haar
Dana: “Net voor Horse Event verkocht ik het paard dat met mij mee zou gaan naar Horse Event. Ik zat eigenlijk wel een beetje met mijn handen in het haar en piekerde over hoe ik dat moest oplossen. Lisette ter Riele is een goede vriendin en die zei: ‘waarom neem je Barbie niet mee? Dat mag vast wel van haar eigenaresse'. Ik heb haar bij Lisette een keertje geprobeerd en kon er zo mee wegrijden. Naast haar bijzondere kleurtje bleek ze ook een superfijn karakter te hebben. Dit paste helemaal voor Horse Event.”
Vrijdag verkende Dana met Barbie de baan van Horse Event: “Het waaide verschrikkelijk, de tenten en de tribune waren nog leeg en alles klapperde. Het enige wat je hoorde was die bulderende wind, er waren echt wel paarden die de baan niet door durfden. Bij Barbie voelde ik wel iets spanning, maar ze liep toch onverstoorbaar door.”
Echt reclame
“Op zaterdag reed ik een op Formule 1-muziek een kür op muziek. Die stoere muziek paste haar fantastisch. Zowel zaterdag als zondag kwamen er heel veel kinderen rond de baan staan tijdens het losrijden en hoorde ik steeds: ‘oohh, wat is ze mooi’ en ‘wat een mooie kleur’. Ze genoot echt van alle aandacht. Toen ze tijdens Showtime de grote ring in mocht, keek ze even om zich heen naar de volle tribunes, en deed ze super haar best. Ik ken Edmundo en Odin ook, maar reed nog niet eerder een Gelders paard, maar een goed paard is een goed paard, ongeacht ras of soort. En Barbie is een heel goed paard; ze heeft niet alleen een gouden kleur maar is haar gewicht ook in goud waard, wat een fijn karakter! Ik ben Natasja dan ook super dankbaar dat ik haar mocht lenen.”
Barbie heeft in ieder geval op Horse Event echt reclame gemaakt voor het spreekwoordelijke nuchtere, werkwillige en vriendelijke karakter van het Gelders paard.
Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar een van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.