Harrie Smolders en Bingo du Parc derde in GCT GP Riesenbeck

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Harrie Smolders en Bingo du Parc derde in GCT GP Riesenbeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:31

KNHS
Sport

Harrie Smolders en Bingo du Parc. Foto: Stefano Grasso/GCL

Harrie Smolders won dit seizoen met Monaco de GCT Grand Prix van Cannes en Valkenswaard. In Riesenbeck was hij met Bingo du Parc dichtbij een derde overwinning, maar werd geklopt door de Duitser Gerrit Nieberg en de Zweed Peder Fredricson. Een mooie derde plaats derhalve voor Smolders en Bingo du Parc, die na twee jaar weer zijn comeback maakte in de Global Champions Tour.

Slechts zes van de 40 starters in de Global Champions Tour Grand Prix op de prachtige, ruime graspiste van Riesenbeck lukte het de barrage te bereiken. Harrie Smolders was de eerste die foutloos bleef met zijn geweldig springende vos Bingo du Parc.
Daarmee moesten ze ook als eerste van start in de barrage. Daarin reed de huidige nummer 10 van de wereld aanvallend met sterk gereden, korte wendingen. De veertienjarige ruin liet zich opnieuw van zijn beste kant zien en bleef weer foutloos. De tijd van 48.78 seconden bleek uiteindelijk genoeg voor de derde plaats.

“Ik ben heel tevreden met Bingo”, liet Harrie aan Global Champions Tv weten. “Hij sprong steeds beter. Als eerste starten is nooit makkelijk, maar ik had een hele degelijke ronde. Meer was niet mogelijk vandaag. Ik ben heel blij met deze derde plaats. Er stonden hoge steilsprongen in de barrage. Het was mogelijk om sneller te gaan, maar dan had dat vast een fout opgeleverd.”

Twee jaar geleden was Smolders in Riesenbeck de beste in de GCT Grand Prix met zijn toenmalige crack Uricas van de Kattevennen, die afgelopen winter naar de Verenigde Staten is verkocht.

Uitslag vijfsterren LCT Grand Prix Riesenbeck (Dui), 1.60m
1. Gerrit Nieberg (Dui), Ping Pong van de Lentamel (v.Emerald), 0 – 0, 46.99 sec
2. Peder Fredricson (Zwe), Alcapone des Carmille (v.Diamant de Semilly), 0 – 0, 48.18 sec
3. Harrie Smolders (Lage Mierde), Bingo du Parc (v.Mylord Carthago), 0 – 0, 48.78 sec

Klik hier voor de volledige uitslag