CK25: Prijs der Besten voor Jildau Hart en Gouverneur fan ’t Hertefean

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

CK25: Prijs der Besten voor Jildau Hart en Gouverneur fan ’t Hertefean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 16:11

KFPS
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

De Prijs der Besten is gewonnen door Gouverneur fan ’t Hertefean (v. Nane 492) met Jildau Hart aan de leidsels. De talentvolle zevenjarige Sport-Elite AAA hengst reed in de laatste rubriek van de dag sterk naar de overwinning.

“Ik had het helemaal niet door, het is echt geweldig’, reageert Jildau verbaast achteraf. ‘Tot twee jaar geleden niet verwacht dat ik ooit op een karretje zou zitten en nu sta ik hier. Bedankt Gouverneur, dat je ons dit allemaal brengt. Zet de wijn maar koud, wij komen eraan!’

Toelichting
De toelichting van de jury is door Jenny Veenstra: ‘We zijn onderling veel aan het wisselen geweest. Het spande erom van de eerste tot de laatste deelnemer.’

Tweede plek
‘Het verschil zat hem in de voorhand. Gouverneur had een mooi front en een mooi achterbeen-gebruik.’ Op de tweede plek komen Lobke fan der Byl Kroon AAA (v. Alwin 469) met Henk Hammers. ‘Hij was super over de benen en had een mooi achterbeen-gebruik’, aldus Jenny.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar een van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.