Tessa Baaijens is trots op haar prestaties op het EK paradressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Tessa Baaijens is trots op haar prestaties op het EK paradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 18:55

Omroep Zeeland
Sport

Tessa Baaijens- van de Vrie met Happy Grace. Foto: Marlies Trap Fotografie

Tessa Baaijens-Van de Vrie is trots op haar prestaties tijdens het EK paradressuur in Ermelo. Ze won zilver met de Nederlandse ploeg en behaalde een individuele medaille. Brons in haar klasse, Grade III.

De amazone uit 's-Heer Hendrikskinderen moest met haar drie landgenoten alleen Duitsland voor laten gaan. En sleepte dus het zilver binnen. Baaijens-Van de Vrie, die ondanks hersenletsel topsport bedrijft, kwam in Ermelo met haar paard Happy Grace tot een score van 73,333 procent. Na de eerste dag van de landenwedstrijd stond Nederland nog bovenaan, maar zaterdag gingen de Duitsers er nog voorbij. Baaijens-Van de Vrie pakte eerder in de week ook al brons in haar klasse, Grade III.

Goed gevoel
Baaijens-Van de Vrie is inmiddels weer thuis en blikt met een goed gevoel terug. "Ik ben het meest trots op mijn individuele medaille", zegt ze. "Het niveau van Europa is zo gigantisch hoog. Ik hoopte tevoren bij de beste zes te eindigen. Maar mijn paard liep zo fijn", zegt ze heel trots. "Het was heel mooi dat ik - met mijn merrie - boven mezelf uitsteeg."

De Duitsers verslaan
De amazone kijkt nu al vooruit naar komend jaar. "Als ik volgend jaar weer mee mag, gaan we naar Aken in Duitsland", zegt ze. "En wat is nou mooier dan het gastland in eigen huis te verslaan? Daar moeten we heel hard voor trainen, maar dat is wel de toekomst." Over die toekomst gesproken: Baaijens-Van de Vrie droomt om ooit nog op de Paralympische Spelen te rijden: "De bondscoach heeft gezegd dat er wel toekomstperspectief in zit en mijn paard is nog vrij jong." De Paralympische spelen zijn in 2028 en worden gehouden in Los Angeles.

Klik op de link van de bron voor een audio fragment en een foto.