EK en WK Lähden: Bowman, Sievers en Bruder aan de leiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

EK en WK Lähden: Bowman, Sievers en Bruder aan de leiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:46

Hoefnet
Sport

Tracy Bowman, hier tijdens CAI Beekbergen 2023. Foto: Ros Fotografie

Gisteren reden de deelnemers van het WK paramennen en de landenwedstrijd van de enkelspan paarden de dressuur. Op de prachtige grasmat van Lähden won Tracy Bowman (USA) de Grade I, was Alexandra Siever (GER) de beste in Grade II en won Kelly Bruder de enkelspan paard-rubriek.

“Super blij”
[i]“Ik ben super blij met hoe het ging”[/i], laat Tracy Bowman na afloop weten. Zij verdedigt deze week haar gouden medaille van 2023. “Ik had vooraf gehoord dat de ring hier in Lähden best kijkerig kan zijn, maar dat had ik met Albrecht’s Hoeve’s Lars geen last van. Hij is sowieso niet snel kijkerig, maar als ik het vergelijk met het WK in Exloo twee jaar geleden was hij nu wel een stuk scherper en daar was ik blij mee! Lars staat bekend om zijn uitstrekken, dat kan hij heel goed.”

“Vandaag was het halthouden misschien iets rommelig, maar verder waren er weinig grote dingen die ik anders had willen doen!” Met 41.20 strafpunten staat Tracy nu op de eerste plaats. Jacques Poppen (NED) staat met zijn score van 42.56 strafpunten op de tweede plaats en de derde plaats is voor Josien de Boer (NED).

Gespannen
“Mijn paard Lucie was behoorlijk gespannen vanmorgen”, laat Alexandra Siever na afloop weten. “Ik was er daardoor bang voor dat ik niet zou kunnen rijden zoals gewoonlijk. Maar toen we de ring binnen reden stond ze er weer top aan, veel meer ontspannen dan tijdens het losrijden. Ik ben, onder deze omstandigheden, super blij met het resultaat!”

Aad van Marwijk (NED) staat met 48.88 strafpunten op de tweede plaats. Franz Melchers (GER) staat op de derde plaats.

“Kan altijd beter”
“Ik heb heerlijk gereden vandaag! Zo’n mooie ring met veel entourage is altijd een uitdaging, maar het ging vandaag veel beter dan tijdens de internationale wedstrijd in de lente”, laat Kelly Bruder weten. “Ik had geen fouten in de proef én reed mijn beste score van het jaar. Natuurlijk kan het altijd nog beter, zo had ik misschien liever nog iets meer expressie laten zien.”

Linnea Kristiansen (SWE) staat met 46.31 strafpunten op de tweede plaats. Claudia Lauterbach (GER) staat met een minimaal verschil op de derde plaats, zij behaalde 46.45 strafpunten.

Vandaag om 9:30 uur was Sven Kneifel de eerste deelnemer van het EK vierspannen die aan zijn dressuurproef begon.

• Klik hier voor alle resultaten van vandaag en de startlijst van morgen
  • Klik hier voor het fotoalbum