[FOTO] Centrale Keuring NWPCS in beeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VivianHesen
Fotograaf

[FOTO] Centrale Keuring NWPCS in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 13:26

* Bokt
Fokkerij
Tekst en foto's door Vivianhesen

Afgelopen weekend vond de Centrale keuring van het Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek plaats in Houten. Nadat de deelnemers hun uitnodiging hadden verdiend op de regionale keuringen werden er 269 deelnemers verwacht in de verschillende secties.

Om stipt half 9 ging de keuring van start in 3 verschillende ringen. Ik stond ingedeeld bij de sectie B, C en D. Tijdens het middagprogramma heb ik van diverse succesvolle pony's standfoto's gemaakt buiten de ring. Hierbij een impressie van de dag.

Afbeelding

Blowdyn Tia Maria (v. Potteries Simon) gefokt en eigendom van E. van der Burg werd veulenkampioen sectie C. Tia Maria is gefokt door een sectie D merrie (Ringside Mamma Mia) te kruisen met de sectie A hengst Potteries Simon

Afbeelding

Turfhorst Celeste (v. Fronarth Defoe) gefokt en in eigendom van Stoeterij Turfhorst kreeg het sterpredicaat en werd reserve volwassen- en reserve sectiekampioen van de sectie C.

Afbeelding

De 4-jarige Windmill Telyn (v. Laurtom The Phoenix) werd eveneens beloond met het sterpredicaat. Deze merrie, gefokt door familie Pearce Swansea UK en in eigendom van mevr. Oude Munnink, werd ook nog volwassen- en sectiekampioen.

Afbeelding

Selehem's Chocolate Martini (v. Danaway Cream Boy) gefokt en in eigendom van de heer D. Wormgoor wist niet alleen het veulenkampioenschap in de wacht te slepen, maar werd ook bekroond tot sectiekampioen in de sectie D.

Afbeelding

Als reserve kampioen sectie D mocht de merrie Selehem's Carribean Cocktail (v. Menai Cardi Llwyd) opstellen. Deze merrie werd eveneens volwassenkampioen en ontving het kroonpredicaat en is ook nog eens de moeder van Chocolate Martini.

Afbeelding

Challenge Sparkling La Clé werd beloond met het jeugdkampioenschap in de sectie A. Deze tweejarige merrie is van Hengwys Majic Man en gefokt en in eigendom van de heer S. Versleijen.

Afbeelding

Ook in de NWR wist Stoeterij Turfhorst in de prijzen te vallen! Turfhorst Larone (v. Orchard Boginov) ging met het volwassenkampioenschap naar huis.

Afbeelding

De 3-jarige Bekelaars Valentina (v. Spoorzicht's Jupiler) werd bekroond tot beste 3-jarige en reserve dagkampioen. Deze valkkleurige merrie is gefokt door de heer P. Gijsbers en is eveneens in eigendom van Stoeterij Turfhorst.

Afbeelding

Deze eyecatcher wist er vandoor te gaan met het veulenkampioenschap sectie B. Wildzang's Time Master (v. Paddock Diplomat) is gefokt en in eigendom van de familie Valk.

Afbeelding

Kulltorps Timjan (v. Mowbray Pilgrim) werd gekroond tot volwassen kampioen en nam het reserve sectiekampioenschap in de sectie B naar huis. Deze 8-jarige merrie werd gefokt bij de Kulltorps Stutteri in Zweden en is in eigendom van Stoeterij Turfhorst

Afbeelding

De jaarlingmerrie Parallel's Alenka (v. Woldberg's Crescendo), gefokt en in eigendom van de heer C. de Vries, wist met haar jonge leeftijd goed te imponeren. Naast jeugd- en sectiekampioen wist ze ook de titel van Algemeen Dagkampioen mee naar huis te nemen.

Afbeelding

Niet alleen kwamen er pony's aan de hand voorbij tijdens dit Welsh spektakel. Ook in de gebruikersrubrieken waren de nodige kampioenschappen te verdelen.
Meedenblik Paige (v. Shorebrooks Cooper) met Benthe Dijkstra waren de trotse winnaars in het Mini kampioenschap en werden algemeen kampioen gebruiksrubrieken.

Afbeelding

Jinthe Wassink met Glyncoch Tiffany (V. Friars Rupertino) werden bekroond tot reserve mini kampioen.

Afbeelding

Even lekker kroelen met je jonge kampioen.

En tja.. als je zo'n fotogenieke dagkampioen hebt, dan wil je wel alle foto's delen.
Toch kan ik het niet laten om ook deze foto's met jullie te delen:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas ga ik (voorlopig?) stoppen met de fotoverslagen van de Welsh evenementen. Ik heb dit altijd met veel plezier gedaan, maar doordat mijn leven nogal druk is geworden heb ik niet meer de tijd er voor. De camera zal vaker thuis blijven.

Ik wil dan ook alle Bokkers bedanken voor de leuke reacties op de artikelen die ik gemaakt heb.

Liefs,
Vivian

lideli

Re: [FOTO] Centrale Keuring NWPCS in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:26

Prachtig verslag <3 <3 <3 stuk voor stuk enorm knappe pony’s!
De D’s van stal Selehem zijn echt waanzinnig :j
Maar ik heb ook een zwak voor Windmill Telyn :))

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 17:15

Mooi verslag weer met prachtige foto's van alle knappe Welshjes, zitten weer echt plaatjes van pony's tussen <3

Dank je wel voor al jouw mooie verslagen! Altijd erg van genoten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:58

Altijd weer prachtig hoe ze opgedoft zijn op de keuring <3

AirborneStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:28

Het was een prachtige dag, met mooie kampioenen en een hele positieve sfeer! Leuk ook dat er door de voorzitter even aandacht werd besteed aan het feit dat het NWPCS (in tegenstelling tot heel veel andere stamboeken) groeit in ledenaantal en qua registratie van veulens. *\o/*

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:07

Die krans is ook prachtig.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 22:25

Bedankt allemaal!

@AirborneStud Het was inderdaad niet alleen een succesvolle dag, maar ook erg gezellig!

@pillow Gaaf hè! De kransen (ook voor de reserve dagkampioen) worden ieder jaar gesponsord door een lid ;) De andere sjerpen en rozetten zijn van mij afkomstig. De reden dat ik weinig tijd meer overhoudt voor het fotograferen :Y)