Indian Rock wint met nieuwe ruiter Amerikaans kampioenschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Indian Rock wint met nieuwe ruiter Amerikaans kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 18:45

KWPN
Sport

Indian Rock, hier met Emmelie Scholtens. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Als jongste ruiter ooit slaagde Christian Simonson erin om het nationale kampioenschap in Amerika op zijn naam te zetten met de KWPN-goedgekeurde hengst Indian Rock (v.Apache).

De 22-jarige ruiter kwam met twee KWPN-goedgekeurde hengsten aan de start op het US Festival of Champions in Wayne. Hij pakte met beide paarden de gouden medaille.

Geweldig gevoel
Met de voorheen onder Emmelie Scholtens succesvolle Indian Rock (Apache uit Crisjena keur IBOP-dres pref prest van Vivaldi, fokker J. de Bruijn) heeft Christian zijn draai helemaal gevonden. Dat bewezen ze op het nationale kampioenschap, waar ze over alle drie de onderdelen ruim 5,5 procent meer punten verdienden dan de concurrentie. Met ruim 79,43% stelden ze in de Kür op muziek de gouden medaille veilig. Meagan Davis won zilver met de Totilas-nakomeling Toronto Lightfoot en de tweede KWPN’er, naast Indian Rock, op het podium was de winnaar van het brons: de Dream Boy-nakomeling Infinity (uit Ultraster prest van Freestyle, fokker Dirk Fiechter) onder Karen Lipp. “We zijn nog niet heel lang een combinatie en het gevoel dat Rocky mij hier gaf, is echt heel bijzonder”, reageerde Christian Simonson na zijn glorieuze overwinning.

U25-kampioen
Niet alleen bij de senioren, maar ook in het kampioenschap van ruiters onder de 25 jaar was Christian Simonson heer en meester. Met de KWPN-erkende hengst Fleau de Baian (Jazz uit Fidora ster pref prest van Ulft, fokker familie Beijer) won hij zowel de U25-Grand Prix als de U25-Kür. “Wat een geweldige week, het is echt een jongensdroom van mij die hier is uitgekomen. Ik ben hier zo vaak als toeschouwer geweest en het was al fantastisch om hier zelf te mogen rijden. Dankzij het Zen Elite Equestrian Center (die beide paarden voor Christian kocht, red.) heb ik deze kans gekregen en ik knijp me echt in mijn arm nu ik deze resultaten heb behaald. Ik ben ongelooflijk dankbaar. Net als Rocky, is ook Felix (Fleau de Baian, red.) een paard dat voor mij door het vuur zou gaan. Hij geeft me een geweldig gevoel. Ik weet nog toen ik hem voor het eerst reed, dat ik gelijk dacht dat hij ontzettend zijn best zou gaan doen voor mij. Dat heeft Felix hier volledig bewezen.”

Nederlandse sportpaarden wereldwijd
Op alle internationale niveaus in de dressuur-, spring- en eventingsport worden er topklasseringen behaald door KWPN-gefokte paarden. Om deze paarden én fokkers onder de aandacht te brengen, worden wekelijks de internationale winnaars in het zonnetje gezet. Voor de springpaarden geldt dit vanaf 1.50m in een CSI3*, de dressuurpaarden worden vanaf Grand Prix-niveau in een CDI3* genoemd en in de eventingsport worden alle winnaars meegenomen. Voor dressuurhengsten geldt een klassering in de top 5 vanaf ZZ-Zwaar-niveau, en voor de springhengsten een klassering in de top 10 vanaf 1.50m en in de eventingsport worden alle KWPN-hengsten meegenomen. Benieuwd naar de top 10-resultaten van KWPN-paarden in de sport? Bekijk dan het sportieve overzicht van de afgelopen tien dagen.

Elisa2

Re: Indian Rock wint met nieuwe ruiter Amerikaans kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:39

Goede leermeesters heeft hij in geïnvesteerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:51

Elisa2 schreef:
Goede leermeesters heeft hij in geïnvesteerd.

Hij heeft nergens in geïnvesteerd. De paarden zijn van Heidi Humphries.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:56

Dan heeft zij in goede leermeesters voor hem geïnvesteerd. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:58

Stel je voor dat Emmelie nog met Indian Rock dit EK had kunnen meerijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 09:26

Ja dat was mooi geweest..als ze foutloos hadden kunnen rijden.

Maar Emmelie heeft een mooie opvolger in Kyton, alleen de combinatie moet nog wat groeien in de wissels e.d.