WK Tweespannen: Jacob Arnold tevreden over marathon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

WK Tweespannen: Jacob Arnold tevreden over marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 18:12

Hoefnet
Sport

Jacob Arnold tijdens het WK tweespan in Beekbergen 2025. Foto: Ros Fotografie

“Het parcours was super voor het publiek, heel paardvriendelijk maar toch uitdagend en absoluut van WK-niveau,” vertelt Arnold. Vooral hindernis drie bleek een meevaller: “Ik was er bang voor, want er viel bij bijna iedereen een bal. Maar wij bleven foutloos en dat maakte me enorm blij.”

Niet alles ging volgens plan: “Hindernis zeven kostte me zo’n tien seconden meer dan gehoopt, maar het was een zware hindernis met de heuvel en de McDonald’s-obstakel, dus ik ben toch tevreden.” Bijzonder was ook de steun die hij kreeg: “Het publiek hier is zo deskundig en enthousiast. Ik ging als laatste van start en iedereen bleef ons aanmoedigen, dat gaf echt energie.”

Over zijn paarden spreekt Arnold met trots: “Kenzo heb ik al sinds zijn zesde en hij is uitgegroeid tot een volwaardig internationaal paard. En zonder Barrichello, die ik dankzij Carlo Vermeulen mocht rijden, was dit resultaat niet mogelijk geweest.” Na afloop overheerste opluchting: “Ik was blij dat het voorbij was. Nu kijk ik uit naar morgen, waar ik met Kenzo en Ivor in de vaardigheid hoop op een goed resultaat.”

Klik hier voor alle resultaten

Klik hier voor het fotoalbum