Sanny Hagen-Dijkhuis: “Hindernis vier ging als de brandweer”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Sanny Hagen-Dijkhuis: “Hindernis vier ging als de brandweer”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 18:39

Hoefnet
Sport

Sanny Hagen-Dijkhuis tijdens het WK mennen tweespan Beekbergen 2025. Foto: Ros Fotografie

Sanny Hagen-Dijkhuis heeft de marathon net gereden en spraken we na afloop. We stelden haar enkele vragen.

Hoe zou jij de bouwstijl van Alle Hindernissen in één woord omschrijven?
Ik vind dat er goed naar het welzijn van de paarden is gebouwd. Het is niet al te technisch. De hindernissen zijn wat ruimer, wat vloeiender. Voor het beeld richting het publiek, denk ik dat het wel mooier is.

Welke hindernis gaf je een onverwacht positief gevoel?
Hindernis 4, denk ik. En waarom? Dat liep dan als de brandweer. Ik zag er niet tegenop, maar er zaten wat van die knikjes in. En dat ging buitengewoon soepel. Hindernis 2 ging eigenlijk ook fantastisch. Eigenlijk nergens grote problemen. Maar hindernis 4 ben ik het meest blij mee.

Heb je tijdens het rijden van de marathon ook steun gevoeld van het publiek onderweg?
Het is wel gaaf dat ze zo juichen en met je meeleven. Maar verder zie ik het niet echt. Ik let er ook niet op omdat ik de focus op mijn paarden en mijn wedstrijd wil houden. Maar ergens achterin in je hoofd krijg je het natuurlijk el mee en dat is heel leuk.

Wat voor gevoel had je toen je de finish bereikte?
Geweldig! Ik ben trots op mijn paarden en ook een beetje trots op mezelf. iIk ben namelijk niet echt een marathonrijder en ik vind dat we het voor onze doen fantastisch hebben gedaan.

In de verschillende interviewtjes van gisteren hebben we vaak gehoord dat Hindernis 2 erg technisch was. Hoe heb jij die hindernis ervaren?
Nou, dat klopt. Die kan je heel technisch rijden, maar dat bracht zo weinig voordeel in afstand, in meters, dat ik dacht, ja, waarom ga je dat doen? Daarnaast kan je zo vroeg in de wedstrijd ook het risico lopen dat je je paarden beledigt. Dat wilde ik niet, dus ik heb hem heel simpel gemaakt.

Je bent net klaar met je wedstrijd. Je hebt een soort van pauze. Zien we jou vanavond nog in de S9, de feesttent?
Nee, dan zie je mij niet zomaar.

Klik hier voor de live resultaten van vandaag.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 23-08-25 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto aangepast