Man zwaargewond na trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Man zwaargewond na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 22:22

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op maandagavond 18 augustus 2025 is een man zwaargewond geraakt toen hij een paard aan het bekappen was. Om nog onbekende reden trapte het dier het slachtoffer. Het incident vond plaats op een stal aan de Broekstraat in Gemert.

Een ambulance en traumaheli werden opgeroepen. De hulpverleners stabiliseerden de man, die daarna over de weg naar het ziekenhuis werd gebracht. De ernst van de verwondingen is niet bekend gemaakt.

Gebruikte bronnen:

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:28

tsja risico van het vak, tenminste als ie hoefsmid was

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:31

speurneusc schreef:

Zo, killer kan het niet of wel.

Hopelijk komt deze man er weer bovenop. Sterkte!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:32

En dat is serieus het enige dat je erover kunt zeggen?

Ik hoop dat het slachtoffer er zonder blijvende schade vanaf komt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Man zwaargewond na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:38

Heftig. Ik hoop dat hij voorspoedig hersteld. Ik hoop altijd dat anderen ook zuinig zijn op onze smid door hun paarden op te voeden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:46

speurneusc schreef:

Zo zeg buiten dat er uit dit stuk totaal niet te halen is wat er precies gebeurt is. Slaat deze reactie echt helemaal nergens op.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:29

speurneusc schreef:

Zo zeg, kan je nog horkeriger reageren, hou dan gewoon je waffel.

Sterkte aan de man en aan zijn familie, hopelijk komt hij er boven op!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:40

speurneusc schreef:

Een keer een nagel in zn duim of door de rug gaan ja.

Sterkte voor de man :(:)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:50

Het komt wellicht wat bot over, maar is dat niet gewoon het risico van met paarden werken? Zulke dingen gebeuren dagelijks, het komt alleen niet altijd in het nieuws.

Heus sneu voor deze man, maar zulke dingen met paarden kunnen gebeuren.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:54

prugelpiet schreef:
Het komt wellicht wat bot over, maar is dat niet gewoon het risico van met paarden werken? Zulke dingen gebeuren dagelijks, het komt alleen niet altijd in het nieuws.

Ja, dat is ronduit bot idd. Met paarden omgaan is altijd een risico, maar als iemand zwaargewond raakt, is dat verschrikkelijk. Stel je gewoon even je eigen familie voor, wanneer hen iets zou overkomen tijdens het werk, zou jij het fijn vinden als iedereen zo schouderophalend zou reageren? Dat het geen plek in het nieuws verdient, want het was zn werk, dus jammer joh? Alsjeblieft zeg, ga in een hoek zitten en de haren van je hoofd schamen.

Jannes2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 06:37

bij ieder werk zitten risico's het hele leven is een risico maar dan zo naar reageren , hopelijk niet al te veel letsel en dat het slachtoffer mag herstellen

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 06:43

prugelpiet schreef:

Een verkeersongeluk kan ook gebeuren. Risico van het zijn van verkeersdeelnemer. Of een miskraam. Risico van zwanger worden. Dat wil niet zeggen dat het niet erg is.

Hopelijk komt de hoefsmid er weer bovenop.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 07:27

waar zeg ik dat het niet erg is??? ik hemel het niet op zoals velen hier.
Maar vind als je op die manier onder een paard zit meeste tijd, dat je best voorzichtig mag/kan/moet zijn. Maar tegenwoordig kan iedereen bekapcursusje doen en zich bekapper noemen en ja dan komen dit soort dingen wel vaker voor.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 07:36

goh was je er bij ja dat je zo goed weet dat de man niet goed heeft opgelet? Ik zou haast denken dat het jouw paard was die de man het zh in heeft geschopt..
Tuurlijk moet je opletten als je met een paard bezig bent, maar een paard moet ook opgevoed worden door de eigenaar!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:28

speurneusc schreef:
Maar vind als je op die manier onder een paard zit meeste tijd, dat je best voorzichtig mag/kan/moet zijn. Maar tegenwoordig kan iedereen bekapcursusje doen en zich bekapper noemen en ja dan komen dit soort dingen wel vaker voor.

Sorry maar ik vind het echt wel ongepaste opmerkingen die je plaatst. Je hoeft niet alles wat je vind op internet te knallen. Deze man heeft misschien ook kinderen of familie die meelezen. Je bent er ook gewoon niet bij geweest, dus ik snap de aannames ook niet. Ik vind dit vergelijkbaar met de reacties van 'oh die zal wel op zijn telefoon hebben gezeten' bij dodelijke verkeersongelukken.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:30

prugelpiet schreef:

Zeg je dat ook tegen een moeder waarvan de zoon zwaar gewond is geraakt bij een verkeersongeluk? 'Tja risico van autorijden, kan gebeuren'. Je kan het best vinden, maar ik snap gewoon niet waarom je dit online zou zetten waarbij ook bekenden kunnen meelezen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:35

prugelpiet schreef:

Ik heb nog nooit een ambu en trauma heli op ons terrein gehad voor een smid. Afgelopen 34 jaar met alle smeden die op stal rondlopen niet.

Mijn smid is zelfs nog nooit geschopt door een van mijn paarden en hij heeft er al 4 verschillende van mij gedaan.
Waaronder ook jonge beesten.

Dus nee... vind het niet normaal :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:37

speurneusc schreef:

Zo werkt het helaas niet, een ongeluk zit in een klein hoekje..zeker als je met paarden werkt. Er zijn een heleboel prof paardenmensen blijvend geblesseerd geraakt door dit soort ongelukken. Hengstenhouders die doodgetrapt zijn door een trap tegen het hoofd, verbrijzelde oogkas door een trap van een jaarling, blijvend invalide na gevallen te zijn met paard en paard die op de ruiter terecht kwam. Gewoon allemaal normale professionials die al hun hele leven met paarden werken.

Het is een risicovol beroep, dat klopt..wil niet zeggen dat iemand er ook schuld aan heeft of zijn/ haar werk niet goed deed.

Ontopic, heftig..ik hoop voor deze man dat hij er geen blijvende schade aan over zal houden.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 09:39

Er staat toch nergens dat het een smit is of lees ik daar overheen? Ik lees dat hij aan het bekappen was.
Ik bekap mijn eigen paarden ook en kan me best voorstellen dat een paard, als hij bijvoorbeeld door een wesp gestoken wordt tijdens het bekappen, lomp uit de hoek kan komen.
Sterkte voor de man iig

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 09:42

speurneusc schreef:

Waar zeg jij dan dat het erg was voor die man ?
Lees alleen jou reactie , tja dat is het risico van het vak . En verder aannames niet voorzichtig , over een cursusje en dat dit soort dingen wel vaker voorkomen. Vind het nogal bot .

Hopelijk komt deze man er helemaal bovenop.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:30

Ik hoop bijna dat degenen die hier zo bot en dom reageren ook degenen zijn die moeite hebben een goede smid te vinden.
Er zijn nl te weinig goede hoefsmeden, en die er zijn verdienen wel wat meer respect! Het is een loodzwaar beroep. Ik houd tussen de afspraken door mijn eigen paard bij, en de eerste keren redde ik maar 2 hoeven per keer, toen was ik al 'kapot'.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 11:26

Rubs schreef:
Ik hoop bijna dat degenen die hier zo bot en dom reageren ook degenen zijn die moeite hebben een goede smid te vinden.
Er zijn nl te weinig goede hoefsmeden, en die er zijn verdienen wel wat meer respect! Het is een loodzwaar beroep. Ik houd tussen de afspraken door mijn eigen paard bij, en de eerste keren redde ik maar 2 hoeven per keer, toen was ik al 'kapot'.

Eens

speurneusc schreef:

Zeg je dat ook tegen jouw eigen smid als jouw paard hem per ongeluk die klap heeft gegeven…

Smeden worden steeds schaarser, het is een zwaar beroep met een groot risico daar mogen we wel een beetje zuinig en respectvol mee om gaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:52

Nouvel schreef:
Smeden worden steeds schaarser, het is een zwaar beroep met een groot risico daar mogen we wel een beetje zuinig en respectvol mee om gaan.

+1

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:22

speurneusc schreef:

Je eerdere reactie vond ik direct. Maar ook helaas waar.
Deze reactie vind ik niet ok.

Je weet helemaal niet hoe lang hij al hoefsmid is of dat hij uberhaubt hoefsmid is. En hoe lang hij dit al doet dus.

Paarden zijn onvoorspelbaar maar soms als ze net ergens pijn hebben dan kunnen ze helemaal heftig reageren dat weten we niet.

Wat we wel weten is dat paarden een serieuze trap kunnen geven en misschien is de man wel zwaar gewond, misschien zelfs in levensgevaar.

Risico van het vak? Ja. Maar zeg je dat ook tegen een bouwvakker die van een stijger afvalt? Een trein conducteur die in elkaar geslagen wordt bij het controleren? Een politie agent die gewond raakt tijdens het werk?

Of tegen iedereen die met een paard om gaat het bezig zijn met paarden is namelijk al een risico.

Ik denk mens dit is een ongeluk en dat is heel sneu voor de man. Hopelijk komt het goed.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:31

speurneusc schreef:

Wauw dit is echt het inlevingsvermogen van een pantoffeldiertje. Je zegt inderdaad niet dat het niet erg is, maar ook niet dat het wel erg oid is. Er wordt nergens gesproken over of degene hoefsmid, bekapper of wat dan ook is. En ook al ben je een bekwame hoefsmid een ongeluk kan altijd gebeuren. Hoe vaak zegt een eigenaar niet: mijn paard is braaf bij de smid, maar kan niet eens fatsoenlijk een hoef optillen of stil blijven staan? Dus een niet opgevoed paard aanleveren en de smid mag het oplossen.(paarden met een trauma horen hier niet bij uiteraard)

Ontopic: ik hoop dat degene er weer bovenop komt