Paard belandt in sloot door laagvliegende luchtballon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard belandt in sloot door laagvliegende luchtballon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 16:51

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In een weiland van een boerderij tussen Nijkerk en Bunschoten is donderdagavond een paard in de sloot beland nadat het schrok van een laagvliegende luchtballon.

Het dier raakte in paniek en is daardoor in het water terechtgekomen.

De brandweer was verwittigd maar toen die arriveerde, was het paard zelf al uit de sloot gekomen. De brandweerlieden konden weer terug naar de kazerne.

Het paard leek kreupel te lopen en wordt nagekeken door een dierenarts. Het onderzoek moet uitwijzen of het paard verwondingen heeft.

De ballon is een stukje verderop geland. Een inwoner van de plaats waar het incident zicht plaatsvond, is naar de ballon gegaan en heeft de luchtvaarders op de hoogte gesteld van de gebeurtenis. Er werden onderling gegevens uitgewisseld om dit netjes op te lossen.

Gebruikte bronnen:

Babootje

Re: Paard belandt in sloot door laagvliegende luchtballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:37

Leuk als het netjes opgelost wordt, maar je zit daar niet op te wachten natuurlijk...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:41

Maar als het een blijvende blessure is of erger dan valt er niet zoveel netjes op te lossen..

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:45

Zo had ik ooit lang geleden ook mijn paard ineens los op het erf lopen. Die ballon wilde eigenlijk nog verder varen maar verloor ineens hoogte waardoor die in het weiland ernaast landde. Gelukkig bleef die van mij verder ongedeerd maar het was ook schrikken toen hij over de omheining kwam.

Hopelijk valt het mee met de blessure van dit paard.