Rebecca Hoffmann wint eerste wedstrijd Indoor Friesland Allspan Pony C

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rebecca Hoffmann wint eerste wedstrijd Indoor Friesland Allspan Pony C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 18:17

Persbericht Indoor Friesland Allspan Pony Cup
Sport

Rebecca Hoffmann. Foto: Privé bezit

Bolsward – De aftrap van het nieuwe seizoen van de Indoor Friesland Allspan Pony Cup, eind juni, leverde direct spannende sport op. Tijdens het Heamiel Concours in Bolsward schreef de achttienjarige Rebecca Hoffmann uit de klasse 1.00/1.10 cat. C/D/E de eerste overwinning van het jaar op haar naam. De Indoor Friesland Allspan Pony Cup is een competitie voor ponyruiters in de categorieën C, D en E, met als doel jonge springtalenten uit de regio een podium te bieden in de unieke ambiance van Indoor Friesland. De finale vindt plaats op donderdag 23 oktober 2025 aan het einde van de middag in het WTC Expo in Leeuwarden, midden tussen springrubrieken van het allerhoogste internationale niveau. Het media team van indoor Friesland vroeg Rebecca naar haar ervaringen en plannen voor de toekomst.

Van Heamiel naar Leeuwarden
Op het Heamiel Concours reed Rebecca met haar elfjarige pony Mr. Lex een sterke klassieker met barrage. “Lex is bijna niet te houden, maar ik probeer hem zijn ding te laten doen. In de barrage kon ik precies de lijn rijden die ik in mijn hoofd had. Dat het ook nog genoeg was voor de winst maakt het extra mooi,” vertelt ze. Met deze zege zet ze een belangrijke eerste stap richting de felbegeerde finaleplek. De tweede plaats ging naar Sjoukje Klimstra met Wenums Veldzicht Petit Merci, gevolgd door Alieke Hoekstra en Jarima op plek drie.

Meer dan springen alleen
Rebecca, woonachtig net buiten Wolvega en de helft van een tweeling, combineert haar springsport met eventing en de vechtsport jiujitsu. Dit jaar heeft ze een tussenjaar na het behalen van haar VWO-diploma, waarin ze onder meer een opleiding paardenmassage volgt. Volgend jaar wil ze, samen met haar zus Marit, starten aan de studie Diergeneeskunde in Utrecht. Over Mr. Lex is ze duidelijk: “Hij is ondeugend, ongeduldig, maar geeft altijd alles. Dit is mijn laatste jaar bij de pony’s en eigenlijk wil ik hem niet verkopen. Waarschijnlijk ga ik hem leasen, zodat ik hem niet uit het oog verlies.”

De Indoor Friesland Allspan Pony Cup kent meerdere selectiewedstrijden gedurende het seizoen. De beste combinaties plaatsen zich voor de finale, die traditioneel één van de publiekstrekkers is van Indoor Friesland. De kaartverkoop voor het evenement gaat binnenkort van start via https://www.indoorfriesland.frl.