[DE] Vrachtwagen botst op paardentrailer op A3 nabij Oberhausen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

[DE] Vrachtwagen botst op paardentrailer op A3 nabij Oberhausen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 19:57

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Trailers. Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Bij een botsing op de Duitse snelweg A3, nabij knooppunt Oberhausen, is donderdagmiddag 7 augustus 2025 een paard om het leven gekomen. Een vrachtwagenchauffeur reed rond 14:00 uur met zijn voertuig in de richting van Arnhem en zag te laat dat er voor hem een file ontstond. De vrachtwagen botste op de paardentrailer voor hem, met daarin twee paarden.

Een van de twee paarden raakte bij het ongeval ernstig gewond. Een dierenarts heeft het dier laten inslapen. Het andere paard liep geen verwondingen op en is met een andere trailer opgehaald van de ongevalsplek. De bestuurster van de auto met trailer raakte lichtgewond bij de klap, de chauffeur van de vrachtwagen bleef ongedeerd. De snelweg is enige tijd afgesloten geweest voor opruimwerkzaamheden. Dit zorgde opnieuw voor een lange file.

Gebruikte bronnen:

Popstra

Re: [DE] Vrachtwagen botst op paardentrailer op A3 nabij Oberhausen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:05

Mijn god wat vreselijk zeg...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:35

Dat was altijd m’n grootste angst wanneer we met trailer voor verkeerslicht of achteraan in de file stonden, gruwelijk, het zal je maar gebeuren.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:31

Ik las op een Duitse site dat het andere paard gewond naar een kliniek in Duisburg gebracht is (https://www.rtl.de/news/schwerer-unfall ... 63546.html).

Hoe dan ook vreselijk, ergens vind ik het niet erg dat ik bijna nooit meer op pad ga met mijn paard want je leest zulke dingen zo vaak tegenwoordig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 15:38

Het is in Duitsland ik mag hopen dat hij aangeklaagd wordt voor poging tot moord of zo. Niet zozeer op de paarden, maar de andere mensen in de file dan!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 15:53

Ja want die man is 's ochtends in zijn vrachtwagen gestapt met het idee: vandaag parkeer ik mijn vrachtwagen eens even achter in een file om lekker wat schade aan te richten. Doe normaal zeg.

Het is verschrikkelijk, zo'n ongeval. Maar wij kennen de omstandigheden niet, dus laten we geen mensen zwart gaan maken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 15:56

Monique1963 schreef:
Het is in Duitsland ik mag hopen dat hij aangeklaagd wordt voor poging tot moord of zo. Niet zozeer op de paarden, maar de andere mensen in de file dan!

Ik vind dit een vrij heftige uitspraak.

Het zal die man niet koud laten wat hier gebeurd is en hij is niet vol gas doelbewust erop ingereden

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 16:03

Nou inderdaad, hele heftige uitspraak. Het is vreselijk wat er is gebeurd maar dat is het ook voor de chauffeur, die vergeet die laatste seconden ook nooit meer.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:22

Voor iedereen is dat vreselijk, ook voor de chauffeur.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:27

Mwa, als jij hoog in je vrachtwagen niet ziet dat er file staat dan zit je toch echt niet op te letten hoor!
Wij rijden ook vaak met de truck lange ritten in het buitenland en kunnen in halen want we zijn niet begrenst. Ik kijk altijd bij ze naar binnen en echt zo veel chaufeurs die op hun mobieltje zitten te klooien!
Let maar eens op als je zelf op de snelweg zit