Duitse tak van Helgstrand Dressage naar stallen van Isabell Werth

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Duitse tak van Helgstrand Dressage naar stallen van Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 22:41

Helgstrand Dressage
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Foto: Bokt Nieuwsredactie

Helgstrand Dressage kondigt met trots aan dat Helgstrad Dressage Germany vanaf 1 januari zal opereren vanaf het terrein van de succesvolste Duitse dressuuramazone, Isabell Werth. De reeds bestaande en gewaardeerde samenwerking met Paul Schockemöhle blijft onveranderd bestaan.

In de afgelopen jaren was Helgstrand Dressage Germany gevestigd op de prestigieuze stoeterij Famos, die in 2024 werd verkocht aan hengstenhouder Maik Kanitzky. Onder de deskundige leiding van dr. Ulf Möller behaalde de Duitse vestiging buitengewone resultaten, zowel in de sport als op het gebied van de ontwikkeling van de paarden.

Dr. Ulf Möller zal een gewaardeerd lid van het Helgstrand-team blijven als scout, trainer en internationaal vertegenwoordiger voor onze klanten over de hele wereld.

"We zijn blij dat we gebruik kunnen blijven maken van Ulfs brede ervaring en diepgaande expertise. Ik wil Ulf en het hele team hartelijk bedanken voor onze zeer succesvolle jaren bij stoeterij Famos. Verschillende teamleden zullen in de nieuwe opzet blijven werken", aldus Andreas Helgstrand.

In het kader van het nieuwe partnerschap ontwikkelt Isabell Werth momenteel ultramoderne faciliteiten, waaronder moderne kantoren, een door de EU goedgekeurd hengstenstation, stallen en uitgebreide trainingsruimtes voor zowel fokhengsten als sportpaarden. Helgstrand Dressage Germany zal ruimte huren in deze faciliteiten, waar Isabel Werth leiding zal geven aan het personeel en verantwoordelijk zal zijn voor de training en de ontwikkeling van de paarden.

"Deze uitbreiding van onze samenwerking met Isabell Werth is een droom die uitkomt. Ze is niet alleen een levende legende in de sport, maar ook een van de meest professionele en gerespecteerde personen in de hele hippische wereld. Met deze nieuwe samenwerking zorgen we voor uitstekende omstandigheden voor de ontwikkeling en prestaties van onze paarden", aldus Andreas Helgstrand.

Isabell Werth voegt daaraan toe:

"Ik kijk echt uit naar deze samenwerking met Helgstrand Dressage, en naar het verwelkomen van zowel hengsten als verkooppaarden op onze stal. Samen willen we de lat voor kwaliteit in training hoger leggen en optimale omstandigheden creëren voor de paarden, zowel in de fokkerij als in de sport."

De samenwerking met Paul Schockemöhle als het gaat om de verkoop en distributie van sperma van de hengsten blijft ongewijzigd. Het doel blijft om fokkers – met name in Duitsland – gemakkelijk toegang te bieden tot enkele van de meest vooraanstaande hengsten van de wereld. Hoewel de hengsten van stoeterij Famos naar de faciliteiten van Isabell Werth zullen verhuizen, blijft de professionele distributie van sperma onder het vertrouwde systeem van Paul Schockemöhle vallen. Gezien de zeer goede samenwerking die al vele jaren bestaat, blijft dit uiteraard ongewijzigd.

Nu dit spannende nieuwe hoofdstuk begint, willen we alle toegewijde personen die hebben bijgedragen aan het succes van Helgstrand Dressage Germany tot nu toe oprecht bedanken. We kijken ernaar uit om onze aanwezigheid in het meest toonaangevende paardensportland ter wereld - Duitsland - voort te zetten en te verstevigen.

Helgstrand Dressage maakt deel uit van Global Equestrian Group, waartoe ook Outstanding Stables van Patrik Kittel, Ludger Beerbaum Stables, Riesenbeck International, Danish Christmas Show, World Cup Herning en Kingsland Equestrian behoren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 01:13

Global Equestrian Group.... Ik vraag me af of deze schaalvergroting de paarden ten goede komt.

Andreas Helgstrand, die heeft toch helemaal geen beste naam? In dat licht vind ik het een opmerkelijke ontwikkeling. Of eigenlijk misschien ook helemaal niet. It's all about the money and the glory in dat wereldje?

kally

Re: Duitse tak van Helgstrand Dressage naar stallen van Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 07:42

Idd, dat er niet echt gesproken word over het welzijn van de paarden, optimale verbetering van paarden en training. Past hierbij ook het welzijns plaatje kwa management van paardnatuurlijk zo ook in de wei?
In deze kant van de paardenwereld draait het om prestaties en geld, jammer genoeg mis ik de andere kant van echte happy atletes.
En dat Global Equestrian Group komt zeker omdat ik lees dat Helgstrand imperium afbrokkelt zo verder kan zonder zijn naam. Blijft bijzonder dat ze doorgaan met een ruiter die zich zo slecht ten aanzien van paarden gedragen heeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 08:19

Dubbele gevoelens hier bij..hoop echt dat Werth de trainingsstandaard inderdaad omhoog kan brengen voor de paarden. Associëren met Helgstrand is wellicht niet het meest verstandige om te doen.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:49

Idd..geen woord over de misstanden in het artikel, we gaan het zien

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:37

Zullen we er dan maar vanuit gaan dat Helstrand zijn zaken nu op orde heeft gebracht en dat er zo juist een signaal wordt afgegeven van wij gaan het nu anders doen?
Lijkt me een positieve wending.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:39

Volgens mij werken die twee al veel langer samen en de hoofdsponsor van Isabel is dezelfde als die van ludger, dus zo gek is het niet, alleen wordt er nu een persbericht uitgedaan en komt het ‘groots’ in de media.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 12:36

Ik vind het stoer van haar. Want mensen zullen er van alles van vinden, maar zij heeft een eigen identiteit als amazone. Als mensen een lijn trekken dat ze vast hetzelfde traint als Helgstrand, is dat uiteindelijk hun probleem en niet die van haar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 12:39

Elisa2 schreef:
Dubbele gevoelens hier bij..hoop echt dat Werth de trainingsstandaard inderdaad omhoog kan brengen voor de paarden. Associëren met Helgstrand is wellicht niet het meest verstandige om te doen.

Er staat dat Werth verantwoordelijk wordt voor de training van de paarden en voor het personeel, ik denk dat je dat wel aan haar kan overlaten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:03

Laten we inderdaad hopen dat dit positief uitpakt voor allen.