Christian Kukuk verlaat Stal Beerbaum en begint voor zichzelf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Christian Kukuk verlaat Stal Beerbaum en begint voor zichzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 22:24

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Christian Kukuk, hier met Checker tijdens de Global Champions Tour Valkenswaard 2021. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Christian Kukuk verlaat na dertien jaar de stal van Ludger Beerbaum. Aan het einde van dit jaar begint hij voor zichzelf.

Van stagiair tot olympisch kampioen
Kukuk begon zijn carrière in 2012 als stagiair bij Stal Beerbaum. In de jaren daarna groeide hij uit tot een van de belangrijkste ruiters van het Duitse team in Riesenbeck. Met toppaarden zoals Limoncello, Mumbai, Just be Gentle en Checker boekte hij grote successen. Het hoogtepunt was de individuele gouden medaille op de Olympische Spelen van 2024 in Parijs.

Waardering
Op Instagram sprak Kukuk zijn waardering uit: “Alles wat ik sportief heb geleerd, heb ik van Ludger Beerbaum. Daar ben ik ongelooflijk dankbaar voor”.

Hij noemde de beslissing om zijn eigen weg te gaan “een grote uitdaging”, maar hij wil nu de stap zetten om zijn droom van een eigen bedrijf in de paardensport te verwezenlijken.

Ludger Beerbaum sprak ook zijn waardering uit: “Christian is uitgegroeid tot een boegbeeld van onze stal”.

Hij benadrukte dat hun persoonlijke én professionele band blijft bestaan, en dat verdere samenwerking in de toekomst niet uitgesloten is.

Gebruikte bronnen: