[BE] Paard valt in put in Roeselare, België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

[BE] Paard valt in put in Roeselare, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 17:43

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In het Belgische Roeselare kreeg de brandweer op zaterdag 2 augustus 2025 rond 19:50 uur een oproep voor een dier in nood. Een paard bleek in een grote put te zijn gevallen en kon er zelf niet meer uit komen. Deze put bevond zich naast een schuur aan de Stampkotstraat in deze West-Vlaamse plaats.

De brandweer vroeg het dierenreddingsteam uit Westhoek om extra hulp en ging snel ter plekke. Uiteindelijk lukte het na twee uur om het paard met speciaal materiaal uit de put te krijgen. Het dier is daarbij niet gewond geraakt en kon al snel de wei weer in. Het is niet bekend hoe het paard in zijn benarde positie kon belanden.

Gebruikte bronnen:

hwn

Re: [BE] Paard valt in put in Roeselare, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:32

Weet niet of het dezelfde is, maar ik zag ook bericht op de FB pagina van mijn dierenartsen (ook in die regio) dat ze een paard dat uit een put gered werd, moesten checken. Het ging om een 34jarige shetlander. Gelukkig is het diertje (dat er nog super goed uitzag voor zijn leeftijd!) er heelhuids vanaf gekomen.

Foto's kan je zien op hun FB pagina: https://www.facebook.com/dapsolivet

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 00:03

hwn schreef:
Weet niet of het dezelfde is, maar ik zag ook bericht op de FB pagina van mijn dierenartsen (ook in die regio) dat ze een paard dat uit een put gered werd, moesten checken. Het ging om een 34jarige shetlander. Gelukkig is het diertje (dat er nog super goed uitzag voor zijn leeftijd!) er heelhuids vanaf gekomen.

Foto's kan je zien op hun FB pagina: https://www.facebook.com/dapsolivet
lijkt me idd hetzelfde gebouw
detail... Groene deuren en bij de shetlandpony zie ik een stukje groene deur en de zwarte rubber mat die de brandweer neerlegt in het filmpje zie je ook op de foto's van de shetlandpony.

Grappig dat ze het in het nieuws dan over paard hebben ipv pony.