Fokkerij

Af en toe vielen er een paar druppels regen, maar dat bleef binnen de perken zodat in het ochtendprogramma van de fokkerijdag de Gelderse merries en veulens zich optimaal konden laten zien. Bij de zeven driejarige merries walste de magistrale Selena VB op overtuigende wijze naar de zege.
Net als dat ze dat een paar weken eerder deed tijdens de Nationale Dag van het Gelders Paard. Arie Hamoen, Jan Pen en Marloes van der Velden stonden in de baan als jury. Marloes lichtte toe: “deze mooie groep merries is royaal ontwikkeld en staat goed in het Gelderse type”. Over de kampioen Selena zei ze: “Selena VB is een lang gelijnde merrie met sterke verbindingen. Stappen doet ze opvallend goed; ruim en zuiver. In draf laat ze heel veel kracht en afdruk zien. Selena VB van Bloomberg komt uit Nationaal Kampioen, de elite sportmerrie Miss Montreal van Edmundo”. Ze is gefokt en staat geregistreerd bij Marcel van Bruggen uit Varik. Hij was heel blij met de overwinning: “ik vond dat Selena zich zelfs nog beter liet zien dan tijdens de Nationale Dag van het Gelders Paard. In de training laat ik mijn paarden thuis laag en over de rug cavaletti’s lopen, daar worden ze heel sterk van”.
Reservetitel
Die was voor Surprise by Starlight VDW. Een elegante dochter van Bellany uit Delight Ludanchelo V (keur sport(-dr) van Patijn). Marloes: “een merrie met een sterke bovenlijn, die ten opzichte van de kampioen iets meer vanuit de schoft omhoog zou kunnen lopen. Wel veel buiging in het achterbeen”. Surprise by Starlight VDW is gefokt en staat geregistreerd bij D.H.H. van de Winkel uit Oldeberkoop. Haar vader is Bellany.
In de eerstvolgende editie van het KWPN Magazine leest u meer over dit kampioenschap.
Op de website van KWPN is een foto van Selena VB te zien.