Miljonair haalt bakzeil in zaak tegen Anky van Grunsven en haar man

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Miljonair haalt bakzeil in zaak tegen Anky van Grunsven en haar man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:16

Omroep Brabant
Algemeen

Any van Grunsven, hier met Salinero tijdens de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Foto: Kit Houghton/FEI

Een Hongaarse miljonair kan fluiten naar de bijna negen ton die hij had geëist van veelvoudig dressuurkampioene Anky van Grunsven uit Erp en haar man Sjef Janssen. Hij vindt dat ze geen goed werk hebben afgeleverd als het gaat om het trainen van onder anderen zijn dochter. Ook zijn beschuldigingen over grensoverschrijdend gedrag aan het adres van Janssen zijn nergens op gestoeld. De rechtbank in Den Bosch heeft dit woensdag bepaald.

De rechter had ook slecht nieuws voor de Anky Holding, het bedrijf van Anky en Sjef. Ze hadden ruim drie ton van de Hongaar geëist, voor het trainen en stallen van zijn paarden bij hun manege in Erp. Ook deze eis werd verworpen door de rechtbank. Het juridisch getouwtrek tussen de kemphanen heeft ruim twee jaar geduurd.

'Klaarstomen voor Olympische Spelen'
In april 2018 gingen de Hongaar en Anky Holding met elkaar in zee. Ze sloten in eerste instantie een overeenkomst tot september 2020, die verlengd zou worden tot januari 2023. De miljonair was het veel waard om zijn 16-jarige dochter in de manege van de wereldberoemde en voormalige succesamazone te laten opleiden. Het doel was om haar klaar te stomen voor de Olympische Spelen van 2024. Ook een andere ruiter en een groot aantal paarden van de Hongaar werden in Anky’s opleidingscentrum ondergebracht.

Na verloop van tijd groeide de onvrede bij de man. Het personeel van de Erpse onderneming leverde volgens hem geen goed werk af: “Er is geen professionele training gegeven en de waarde van de geleverde prestatie is voor zijn team nihil geweest." De rechtbank weerlegde de beschuldiging van de Hongaar. Zijn dochter heeft in die periode juist wel goed gepresteerd en onder leiding van het Erpse duo zelfs diverse prijzen gewonnen. Ook is gedurende haar verblijf nooit geklaagd over mogelijk ondermaatse training.

'Seksuele verlangens'
Een ander, misschien wel veel ernstiger, verwijt redde het in de rechtbank evenmin. Janssen zou zich bezondigd hebben aan seksueel onaanvaardbaar gedrag. Hij zou dagelijks met de jonge Hongaarse over seks hebben gesproken, zoals over zijn seksuele verlangens en met wie hij nog seks wilde hebben. Janssen heeft ook aan het meisje gevraagd om hem in contact te brengen met vriendinnen van haar, beweerde de Hongaar.

Door de opstelling van Janssen werden de kwaliteit van de trainingen en de wedstrijdprestaties van het meisje negatief beïnvloed, zo werd ook naar voren gebracht. Zij was niet meer in staat om zich optimaal te concentreren en te presteren en ondervindt er nog steeds de gevolgen van.

Steeds tegengesproken
Janssen en Van Grunsven hebben alle beschuldigingen steeds tegengesproken. Zij hebben nu steun gekregen van de rechter: de eisende partij heeft ook op dit gebied totaal niet onderbouwd waarop de beweringen zijn gestoeld.

Anky Holding kreeg ook een nederlaag te slikken. De onderneming meende dat de Hongaar nog ruim drie ton aan achterstallige vergoedingen moest overmaken. Volgens de rechter hebben Anky en Sjef niet duidelijk genoeg kunnen maken waarom zij recht op dat geld zouden hebben. Bovendien werd het dressuurstel verweten dat ze na de beëindiging van de samenwerking een rekening hebben opgesteld voor een bedrag dat niet kon worden verantwoord.

Gerelateerd bericht: [VN] Vader Jazmin Yom-Tov eist tonnen van Anky van Grunsven

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren tegen de regels is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

anjali schreef:
Moderatoropmerking:

Waar haal je dit nou weer vandaan :o? :o?

In het artikel staat daarover:
"Een ander, misschien wel veel ernstiger, verwijt redde het in de rechtbank evenmin."
Kortom: de rechter achtte dit niet bewezen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

anjali schreef:
Moderatoropmerking:

Kijk uit met wat je zegt want dit is dus NIET BEWEZEN.
Sjef is hier dus niet schuldig aan bevonden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Is er onzedelijke taal geuit? De rechter meent van niet

Suzanne F.

Re: Miljonair haalt bakzeil in zaak tegen Anky van Grunsven en haar man

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Nee maar dat is bij de voice of Holland ook. Het is bijna niet te bewijzen. Het is vaak tussen 2 personen en het blijft het ene woord tegen het ander. Dus hoe wil je dat bewijzen zonder getuigen of opnamemateriaal?

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Arie Tom- Tov = ''Israeli businessman involved in the Hungarian real estate market
He seems to have established himself from a mere middleman to the figurehead coordinating Israeli real estate interests in Hungary and has become so well connected, that he can now get away with almost anything.''
Bron: atlatszo https://english.atlatszo.hu/2016/06/10/ ... e-schemes/

Walgelijk, ik neem zijn beschuldigingen aan het adres van de v Grunsvens met een korreltje zout. Deze mensen zijn zelf zo corrupt als de pest. Daarnaast zijn er ook geen anderen naar buiten gekomen zoals met bijvoorbeeld 'de voice' of de zaak van P.diddy wel het geval was..

(Yazmin Tom Tov is 24 jaar, en dus geen jong meisje maar een volwassen vrouw)
Laatst bijgewerkt door LisaMS op Gisteren, 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Jazmin Yom-Tov schreef zelf op de site van de Internationale paardensportbond. ‘Op mijn zestiende naar Nederland verhuizen was niet makkelijk. Maar in sportief opzicht was het dit echt waard.’
Schrijf je dit indien er sprake is van onzedelijke dingen?

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/anky-van-g ... ogle.nl%2F

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

9 ton??

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Ze heeft ook een tijdje gelest bij Leunus Van Lieren. Misschien ging het hen niet snel genoeg waardoor ze naar Anky gingen maar ook daar is het dus niet gelukt. Misschien moet juffrouw Yomtov maar eens de hand in eigen boezem steken.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Met geld koop je (gelukkig) een medaille voor de Olympische Spelen. Talent speelt ook een grote rol natuurlijk en dat is niet te koop.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Suzanne F. schreef:
Nee maar dat is bij de voice of Holland ook. Het is bijna niet te bewijzen. Het is vaak tussen 2 personen en het blijft het ene woord tegen het ander. Dus hoe wil je dat bewijzen zonder getuigen of opnamemateriaal?

Niet

en in deze er kan van alles onder vallen.
Ik heb vroeger nog les gehad met de term tieten naar voren.
Ik denk dat als iemand dat nu nog zegt het meteen onder onzedelijke taal valt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Haha, idd, DP. ‘Laat maar zien wat je hebt’ aldus mijn instructrice. Was heel gebruikelijk.

Ik denk dat die meneer Yomtov ze een oor aan wilde naaien.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Moderatoropmerking:
We willen jullie er op wijzen dat speculeren in nieuwsbericht topics niet is toegestaan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:56

Het is natuurlijk haar woord tegen het zijne en natuurlijk zijn er bepaalde termen die gebruikt worden en die verkeerd opgevat kunnen worden, ook door taal-verschillen. Misschien bedoelde hij het heel anders als zij het opvatte.. Maar aan de andere kant zal ze ook wel een reden hebben gehad om dit te noemen; over seks spreken met een jong meisje voor zo een oudere man is eigenlijk not done en kan ze zich best ongemakkelijk bij hebben gevoeld. Hij staat natuurlijk ook al bekend als een rokkenjager en hij is dacht ik iets van 20 jaar ouder als Anky dus valt schijnbaar op jong.. en er gaan al tijd lang geruchten dat hij en Anky uit elkaar zijn.. Natuurlijk bewijst dat niets maar misschien zit er toch een kern van waarheid in en dat is voor zo een meisje ook best moeilijk te bewijzen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:57

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:

Niet

en in deze er kan van alles onder vallen.
Ik heb vroeger nog les gehad met de term tieten naar voren.
Ik denk dat als iemand dat nu nog zegt het meteen onder onzedelijke taal valt.

dat is wel iets anders dan oude man zn seksuele voorkeuren bespreekt met een jong meisje..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Sassy4barrel schreef:
Het is natuurlijk haar woord tegen het zijne en natuurlijk zijn er bepaalde termen die gebruikt worden en die verkeerd opgevat kunnen worden, ook door taal-verschillen. Misschien bedoelde hij het heel anders als zij het opvatte.. Maar aan de andere kant zal ze ook wel een reden hebben gehad om dit te noemen; over seks spreken met een jong meisje voor zo een oudere man is eigenlijk not done en kan ze zich best ongemakkelijk bij hebben gevoeld. Hij staat natuurlijk ook al bekend als een rokkenjager en hij is dacht ik iets van 20 jaar ouder als Anky dus valt schijnbaar op jong.. en er gaan al tijd lang geruchten dat hij en Anky uit elkaar zijn.. Natuurlijk bewijst dat niets maar misschien zit er toch een kern van waarheid in en dat is voor zo een meisje ook best moeilijk te bewijzen.

De groene balk boven je bericht gemist?
Wat een speculaties zeg..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:04

Geen speculaties. Ik herhaal letterlijk wat er in het artikel is beschreven. Zij heeft dit geuit en dat mag herhaald worden. Dat Hij een heel stuk ouder is als Anky is een feit dat is ook geen speculatie..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

Sassy4barrel schreef:
Geen speculaties. Ik herhaal letterlijk wat er in het artikel is beschreven. Zij heeft dit geuit en dat mag herhaald worden. Dat Hij een heel stuk ouder is als Anky is een feit dat is ook geen speculatie..

Kweenie hoor, lees de dikgedrukte stukken eens.

Sassy4barrel schreef:

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:09

In een interview met Magriet en in Horsez heeft hij zichzelf Rokkenjager genoemd dus dit kun je wel dik drukken maar heb ik niet verzonnen ;)

Er gaan geruchten.. is geen speculatie maar een herhaling van iets waar al langer over gesproken word.. En een algemene opmerking over taal verschillen en dingen soms anders over komen als iemand bedoeld lijkt me ook niet echt een speculatie .. dus ja?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Sassy4barrel schreef:
In een interview met Magriet en in Horsez heeft hij zichzelf Rokkenjager genoemd dus dit kun je wel dik drukken maar heb ik niet verzonnen ;)

Er gaan geruchten.. is geen speculatie maar een herhaling van iets waar al langer over gesproken word.. En een algemene opmerking over taal verschillen en dingen soms anders over komen als iemand bedoeld lijkt me ook niet echt een speculatie .. dus ja?

Hahahaha. Hij was 20 jaar geleden er ook niet vies van.
Ik geloof in ieder geval niet dat het een brave keurige man is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Fitzroy schreef:
Haha, idd, DP. ‘Laat maar zien wat je hebt’ aldus mijn instructrice. Was heel gebruikelijk.

Ik denk dat die meneer Yomtov ze een oor aan wilde naaien.

Je moet op je kont zitten, niet op je genoegen.

Tja, zo heb ik dus ook les gehad.