[FOTO] NK Dressuur Zware Tour Grand Prix in beeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aniek1985
Fotograaf

[FOTO] NK Dressuur Zware Tour Grand Prix in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 16:32

* Bokt.nl
Sport

Zaterdag werd het eerste onderdeel van het NK Zware Tour verreden. In totaal kwamen 22 combinaties aan de start in de Grand Prix. Deze eerste dag was de overwinning net als vorig jaar voor Dinja van Liere met Hermès, die na een rustperiode hun combeback maakten in de wedstrijdring.
Afbeelding

De tweede plaats was voor Marieke van der Putten met de merrie Zantana RS2 OLD. Marieke had een drukke dag en kwam met drie paarden aan start in de Grand Prix.
Afbeelding

De derde plaats was eveneens voor Marieke van der Putten dit keer met Torveslettens Titanium RS2.
Afbeelding

Enkele andere combinaties in deze rubriek:

Thamar Zweistra met Hexagons Ich Weiss
Afbeelding

Emmelie Scholtens met Kyton
Afbeelding

Geert-Jan Raateland met Gladiator
Afbeelding

Jonna Schelstraete met Ironman
Afbeelding

Febe van Zwambagt met Vigo
Afbeelding

Marieke van der Putten met Kuvasz RS2 N.O.P.T.
Afbeelding

Renate van Uytert met Johnny Depp
Afbeelding

Thamar Zweistra met Hexagons Luxuriouzz N.O.P.T.
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:17

Zag net de kuur van Dinja en van Jonna op de live feed van de nos, mooi gereden beiden. Van Rowena nu minder gecharmeerd, strak in de armen. Leuk dat de nos het uitzend

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:26

Hannanas schreef:
Zag net de kuur van Dinja en van Jonna op de live feed van de nos, mooi gereden beiden. Van Rowena nu minder gecharmeerd, strak in de armen. Leuk dat de nos het uitzend

Alle deelnemers waren te zien.
Jammer dat de muziek slecht te horen was.

Elisa2

Re: [FOTO] NK Dressuur Zware Tour Grand Prix in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:23

Mooie foto,s van de GP gisteren.

Rowena reed wel vriendelijk hoor, paard oogt alleen wat stijfjes. Heb net de kur live bekeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:53

Dinja stak er met kop en schouders bovenuit. Hermes was relaxed.
Ik was zwaar onder de indruk van Kyton, wat een krachtpatser is dat en een uitstraling.
Ik ben benieuwd hoe hij over 1-2 jaar is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 14:11

Ik ook, hij deed mij aan Ferro denken qua piaffe en passage..indrukwekkend paard en vond hem ook alweer meer door ontwikkeld tov een aantal jaar geleden. (zag hem ook onder Edward toen die hem net overgenomen had) Maar hij is nu echt alweer veel beter geworden, nog even werken aan het galopgedeelte en het wordt een combinatie om serieus rekening mee te houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 14:47

Elisa2 schreef:
Ik ook, hij deed mij aan Ferro denken qua piaffe en passage..indrukwekkend paard en vond hem ook alweer meer door ontwikkeld tov een aantal jaar geleden. (zag hem ook onder Edward toen die hem net overgenomen had) Maar hij is nu echt alweer veel beter geworden, nog even werken aan het galopgedeelte en het wordt een combinatie om serieus rekening mee te houden.

Dat dacht ik ook.
Er kwam wel wat binnen.
Nu heeft Emmelie altijd knappe paarden en ik ben blij voor haar dat ze weer goed genoeg is om op dit niveau te rijden, na het afgelopen jaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:16

Ja die heeft nogal wat voor haar kiezen gehad ja..hopelijk blijft het goed gaan met haar en kan deze combinatie zich rustig door ontwikkelen.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:18

Helemaal eens m.b.t. Emmelie! Mooie combinatie om in de gaten te houden voor de OS in 2028 :)

Wat zijn jullie verwachtingen voor het EK team? Ik denk dat Dinja, Marieke en Thamar wel zeker zijn van hun plekje en dat de 4e plek + reserve zal spannen tussen Rowena Weggelaar, Geert Jan Rateland en Jonna Schelstraete.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:21

Ik denk eigenlijk exact hetzelfde als jij! Geert-Jan is een ervaren combinatie, Rowena heeft ook laten zien dat ze op heel safe kan rijden en Jonna wordt eigenlijk alleen maar beter met Ironman (maar glipt hier en daar nog wel eens een foutje in)

Maar met Zantana in het team is er ook nog wel een onzekere factor denk ik..kan heel goed zijn of niet zo goed als de spanning niet gecontroleerd kan worden. Zou dan zelf denk ik gaan voor een "safe" combinatie.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:27

Ja inderdaad! Zantana moet wat groeien in een concours heb ik het idee. Ik vond haar gisteren ook meer ontspannen dan zaterdag in de GP. Dat is wel riskant tijdens de landenwedstrijd.

Ik denk dat ze voor zekerheid gaan kiezen en dat Rowena de plek krijgt. Ik heb de scores van Exloo, Aken, Rotterdam en Ermelo naast elkaar gelegd en dan scoort zij toch het meest constant én ze was 4e op het NK. Heel knap van zo'n jonge amazone!

Ik vermoed dat Jonna dan de reserve zal worden. Vind Ironman heel gaaf, daar zit echt wel meer in, maar ze hebben nog net wat te vaak een foutje erin zitten. Gladiator vind ik ook een stoer paard, maar zonde dat hij door de spanning vaak erg kort in de hals wordt en ik vond de galop daar heel hectisch worden in de series.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:40

Ja ik ben het wederom met jou eens, die galop viel mij ook op bij Gladiator en het is wel echt een heel goed paard maar die hals oogt gewoon ook snel erg kort. Rowena rijdt heel safe en makkelijk, vind het paard wel iets stijfjes ogen. Maar je kunt wel zien dat ook zij een hele ervaren combinatie zijn.

Zie zelf liever Ironman dan Don Quichote, ook omdat ik Jonna's kur echt gaaf vind haha..maar dat telt niet mee natuurlijk.

Ja zaterdag was Zantana echt nog heel hectisch met veel fouten en de kur daar in tegen was super. Dan laat ze ook echt haar kwaliteit zien.

Vond trouwens de kwaliteit over de hele rijderij best goed, het is me wel weer duidelijk geworden dat een GP proef rijden echt nog niet zo makkelijk is als het soms lijkt.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:46

Inderdaad! Ik heb zowel zaterdag als zondag alle proeven gezien en er zitten echt fijne combinaties tussen.

En inderdaad, ik vind Ironman ook een heel gaaf paard. Benieuwd hoe die over een jaar loopt, in de hoop dat ze hem dan nog kan blijven rijden. Als zij de 4e plek in het team zouden vervullen, zou ik het ook begrijpen!

Ik vond het sowieso leuk om te zien dat bijv. een Rowena Weggelaar en Febe van Zwambagt ook meededen met het kampioenschap senioren. Die zijn doorgegroeid vanuit de jeugdrubrieken en zo zie je op zo'n NK dat er vrijwel geen namen van eind 20. Is toch lastig om door te stromen naar dat niveau. Het paard van Febe vond ik ook erg gaaf, maar soms nog wat kort in de hals en de piaffe was wel een verbeterpunt. Benieuwd hoe zij er over een jaar voor staan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:50

ik vond Zantana echt een fantastisch paard!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:57

Dat is er wel een die "alles in huis" heeft inderdaad, Kuvasz vind ik ook een goed paard trouwens.

Febe heb ik niet gezien, ik vind het eigenlijk sowieso wel mooi om die groeiprocessen te zien van paard en ruiter en als combinatie.

Wat vonden jullie van dat paard van Imke?

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:02

Ja Kuvasz is ook een goed paard inderdaad. Nog wat groen, maar die loopt over een jaar wel wat hoger qua % verwacht ik.

Honoré vind ik ook wel een leuk paard, maar wegens de spanning ook wel vaak kort in de hals of hectisch. Dat is wel zonde, want Imke rijdt hem netjes en die kürmuziek blijft prachtig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:06

die van Imke had wel problemen met de stap volgens mij

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:07

Ja dat viel mij ook op, veel mond open/ kort in de hals en in de verzamelde stap liep hij heel typisch. Ik wist niet goed wat ik er nu van moest vinden. Die muziek is inderdaad prachtig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:52

Wat doorgroeien vanuit de jeugd betreft, Martin Luijten komt er ook aan. Die heeft ook leuke paarden te rijden.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:00

Queen123 schreef:
Wat zijn jullie verwachtingen voor het EK team? Ik denk dat Dinja, Marieke en Thamar wel zeker zijn van hun plekje en dat de 4e plek + reserve zal spannen tussen Rowena Weggelaar, Geert Jan Rateland en Jonna Schelstraete.

Ik denk Hermès, Zantana, Luxuriouzz en Don Quichot in het team en Titanium mee als reserve. Maar ik ben niet goed in gokken. :P

Heeft er iemand toevallig beeldmateriaal van de proeven van Imposantos? Ik heb er een heel leuk veulen van, altijd leuk om zijn vader dan nog even in actie te zien. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:51

Op clipmyhorse kun je de proeven terug kijken als je een abbonement hebt. (eerste maand is proef..)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:55

Imaginaerum schreef:
Heeft er iemand toevallig beeldmateriaal van de proeven van Imposantos? Ik heb er een heel leuk veulen van, altijd leuk om zijn vader dan nog even in actie te zien. :D

Dinja van Liere met Imposantos
Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:07

Wat een mooie foto! <3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Ik zag dat Rowena als 4e ruiter is aangewezen en Geert-Jan als reserve.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Electra63 schreef:
Ik zag dat Rowena als 4e ruiter is aangewezen en Geert-Jan als reserve.

Leuk dat zo'n jonge amazone deze kans krijgt! Ik luisterde net de podcast van Horses hierover en zij vertelden dat de gemiddelde score van Rowena en Geert-Jan exact hetzelfde was tot drie cijfers achter de komma. Een percentage in de 69 procent. Denk dat de 4e plaats op het NK heeft geresulteerd tot de teamplaats van Rowena en dat Geert-Jan daardoor reserve is geworden omdat hij hetzelfde gemiddelde heeft gescoord over alle observatiewedstrijden.