Habibi niet naar NK vanwege blessure

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Habibi niet naar NK vanwege blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:25

Dressuurstal Van Baalen
Sport

Marlies van Baalen en Habibi. Foto: Marlies Trap Fotografie

Habibi, het toppaard van Marlies van Baalen, zal niet deelnemen aan het NK. De 13-jarige ruin heeft een ongelukje gehad in zijn stal, waarbij hij een botkneuzing heeft opgelopen. Dressuurstal Van Baalen maakt dit nieuws bekend op hun facebookpagina.

"Topsport gaat gepaard met hoge pieken en helaas soms ook diepe dalen…

Mijn fantastische danspartner Habibi heeft deze week in zijn stal helaas een botkneuzing opgelopen en dat was simpelweg botte pech. Dit vergt een lang herstel en uiteraard staat zijn welzijn voorop en geven wij hem alle tijd. Hierdoor missen wij helaas het Nederlands Kampioenschap en ook een eventueel Europees Kampioenschap.

Uiteraard is dit een hele zware dobber, niet alleen voor mij maar voor het hele team om ons heen. Wat blijft zijn de fantastische wedstrijden en resultaten die we de afgelopen tijd hebben gerealiseerd, met onlangs nog het CHIO Rotterdam waar we van iedere minuut genoten hebben.

De komende tijd zal ik mij daarom, naast het herstel van Habibi, focussen op onze nieuwe aanwas. Om met de woorden van Wiepke van de Lageweg te spreken; ‘met de hand aan de ploeg en de blik vooruut’."