Algemeen

Zelden staat hij zonder woorden, maar deze keer viel zelfs Theo Janssen even stil toen hij werd uitgeroepen tot Promotor van het Jaar. Hij had hier totaal niet op gerekend, maar het was een terechte onderscheiding.
Naast dat Theo al vele jaren een bestuursfunctie heeft bij het Gelders paard, heeft hij inmiddels ook een enorm archief opgebouwd met de foto’s die hij trouw maakt bij iedere ‘Gelderse’ gebeurtenis, zowel van hengsten als merries. Hij vertelt: “Ik was compleet verrast! En ik ben om de tuin geleid, want mij was voor de titel promotor een heel andere naam doorgegeven. Hoe dan ook, ik ben er heel blij mee, want het is leuk als je zo gewaardeerd wordt en het je ook wordt gegund. Ik probeer inderdaad met mijn foto’s het Gelders paard te promoten, ik heb er inmiddels heel veel en de klasseringen van de paarden maakt mij niet uit, ik zet ze allemaal op de foto en laat het beoordelen over aan de jury. Zo heb ik door de jaren wel een mooi overzicht gecreëerd van de vooruitgang in de fokkerij van het Gelders paard en ik heb er zeker nog niet genoeg van!”