Paard zakt door vloer van trailer bij Haule

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard zakt door vloer van trailer bij Haule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 18:20

Omrop Fryslan
Algemeen
ingezonden door een Bokker

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een paard is donderdagavond bij Haule door de vloer van een paardentrailer gezakt. Het paard zat in de trailer terwijl de auto over de Molenweg reed.

De houten vloer kon het gewicht van het paard niet meer aan, waardoor die aan de grond raakte.
De brandweer heeft de weg tijdelijk deels afgesloten, om een reddingsactie op te zetten. Na een poosje lukte het om het dier te bevrijden.

Een dierenarts kwam ook naar Haule. Het lijkt erop dat het naar omstandigheden goed gaat met het paard, dat later in een andere trailer toch nog is overgebracht.

Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor een foto.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:29

Een zittend paard geeft natuurlijk ook wel een andere druk op een vloer dan een paard wat staat.

Blijft wel mooi sneu voor het paard.

MyChoice

Re: Paard zakt door vloer van trailer bij Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 19:09

Onder een nieuwsbericht op FB een stukje van de eigenaresse:

Ik wil toch reageren, ik wist niet of ik het wou doen maar sommige reacties gaan gewoon echt een stap te ver.

Als eerste: mijn paard is in orde, de schrik zat er goed in maar hij maakt het naar omstandigheden goed en zal alle zorg die hij nodig heeft en meer ontvangen en revalideren en bijkomen op zijn eigen tempo omringt met alle liefde die een dier zich kan wensen.

Wat de trailer betreft: degene van wie hij is is verkeerd geïnformeerd, de bodem is recent vervangen maar achteraf blijkt dat dus niet goed te zijn gedaan, hier maken we ook werk van. Het was dus absoluut geen nalatigheid of een trailer die maar weg stond te rotten, het is ‘vakmanschap’ geweest waarbij de eigenaar dus ook flink is misleid. Verplichte trailer apk zijn we zeker voorstander van, dit soort dingen mogen niet gebeuren en hebben ons ook geraakt.

Het is echter pijnlijk en ronduit walgelijk om mensen vooroordelen te zien hebben die compleet misplaatst zijn. Iedere betrokkene heeft een hard van goud gehad en ik ben iedereen die geholpen heeft enorm dankbaar en kan dit ook niet voldoende benadrukken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 19:32

MyChoice schreef:

Ik wil toch reageren, ik wist niet of ik het wou doen maar sommige reacties gaan gewoon echt een stap te ver.

Als eerste: mijn paard is in orde, de schrik zat er goed in maar hij maakt het naar omstandigheden goed en zal alle zorg die hij nodig heeft en meer ontvangen en revalideren en bijkomen op zijn eigen tempo omringt met alle liefde die een dier zich kan wensen.

Wat de trailer betreft: degene van wie hij is is verkeerd geïnformeerd, de bodem is recent vervangen maar achteraf blijkt dat dus niet goed te zijn gedaan, hier maken we ook werk van. Het was dus absoluut geen nalatigheid of een trailer die maar weg stond te rotten, het is ‘vakmanschap’ geweest waarbij de eigenaar dus ook flink is misleid. Verplichte trailer apk zijn we zeker voorstander van, dit soort dingen mogen niet gebeuren en hebben ons ook geraakt.

Het is echter pijnlijk en ronduit walgelijk om mensen vooroordelen te zien hebben die compleet misplaatst zijn. Iedere betrokkene heeft een hard van goud gehad en ik ben iedereen die geholpen heeft enorm dankbaar en kan dit ook niet voldoende benadrukken.

Beterschap aan je paard.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:10

Sjolvir schreef:
MyChoice schreef:

Beterschap aan je paard.

Niet mijn paard en trailer……

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:21

Lithya schreef:
Een zittend paard geeft natuurlijk ook wel een andere druk op een vloer dan een paard wat staat.

Blijft wel mooi sneu voor het paard.

Ik denk dat ze gewoon stond bedoelen :')

Wel extra zuur dat de bodem vervangen is, maar gewoon slecht werk is geleverd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:04

M'n zus haar paard ook overkomen. Helaas had zij wel serieuze wonden (3 benen gewond waarvan 2 zwaar gewond. 1 voorknie open door de val, en gewond net aan hoefwand en kogel van een achterbeen, heeft daar best lang last van gehad qua genezing).

Gelukkig niks gebroken anders was het heel anders afgelopen.
Eigenaar van die trailer destijds had die ook pas gekocht, maar de slechte bodem was verdoezeld door een rubber mat.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 00:37

Poehh, als ik dit soort berichten lees (inclusief verklaring van de eigenaresse) ben ik toch blij met mn aluminium bodem.
En ik snap dat niet iedereen een budget heeft, maar tóch ben ik blij met mn aluminium bodem.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 01:47

Echt triest dit soort berichten, het lijken er veel te zijn tegenwoordig. Maar ergens ook wel een hele goede campagne om het bewustzijn mbt trailers te verhogen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 06:52

Wat onder het artikel op Facebook wordt gezegd, is eigenlijk niet gek. Heel apart dat een apk niet verplicht is voor aanhangers. Dat had in dit geval niet geholpen, maar verwacht dat er dan best veel ondeugdelijke caravans en trailers van de weg worden gehaald.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 07:13

Lithya schreef:
Wat onder het artikel op Facebook wordt gezegd, is eigenlijk niet gek. Heel apart dat een apk niet verplicht is voor aanhangers. Dat had in dit geval niet geholpen, maar verwacht dat er dan best veel ondeugdelijke caravans en trailers van de weg worden gehaald.

Maar er is ook door meerdere mensen gereageerd onder de berichten die een keuring hebben laten uitvoeren waarbij het ook gebeurde...dus zo'n keuring zegt helaas ook niet alles

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 07:48

Dan moet er bij de apk ook naar de bodem gekeken worden.
Niet enkel naar remmen en verlichting en dat soort dingen.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:28

Iedere keer mest verwijderen en schoonmaken na gebruik helpt ook.

Ik heb gelukkig ook een aluminium bodem, maar breng hem ook jaarlijks weg voor check.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:35

Pfft wat zuur zeg, zeker als de bodem net vervangen was! Dat verwacht je toch niet..gelukkig mankeert het paard niet echt wat.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:03

Froukje_J schreef:
Lithya schreef:

Maar er is ook door meerdere mensen gereageerd onder de berichten die een keuring hebben laten uitvoeren waarbij het ook gebeurde...dus zo'n keuring zegt helaas ook niet alles

Klopt, maar je ziet genoeg trailers en caravans die je zonder keuring al niet op de weg zou willen hebben, dat voorkom je dan wel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 14:07

Wat vreselijk weer!
Arm dier is er gelukkig nog goed vanaf gekomen.
Zoiets mag niet gebeuren. Mest en urine moet je idd gelijk verwijderen na gebruik. Als ik op wedstrijd ben schrik ik er wel eens van hoe slecht men met hun spullen omgaan, er gewoon beschimmelde hopen oud stront in ligt en er nog net geen paddestoelen uit groeien! Zijn soms net rijdende potstallen.

Daar wil ik overigens niet mee zeggen het hier ook het geval was. Dit is gewoon brute pech nadat het op de verkeerde manier vervangen is. Je zal het maar op je geweten hebben...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:44

Misschien wat off topic, ik kom oorspronkelijk uit Haule, maar de Molenweg ken ik echt niet.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:31

Nee, ik woon er nu en er is echt geen Molenweg hier... Zal wel Haulerwijk moeten zijn?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:36

josien_m_ schreef:
Nee, ik woon er nu en er is echt geen Molenweg hier... Zal wel Haulerwijk moeten zijn?

Dat is een straat in een woonwijk waar je in mijn optiek niks met paard in trailer hebt te zoeken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:57

pillow schreef:
josien_m_ schreef:

Dat is een straat in een woonwijk waar je in mijn optiek niks met paard in trailer hebt te zoeken.

Hoe kan jij dat beoordelen dan? Beetje kort door de bocht misschien

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:01

Kijk ik bij 112 meldingen zie ik dit: P 1 BNN-01 Dier in problemen Rolpaal Haule 026831
10 juli 2025 19:27

Klopt dat beter?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:03

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:07

DuoPenotti schreef:
Kijk ik bij 112 meldingen zie ik dit: P 1 BNN-01 Dier in problemen Rolpaal Haule 026831

Klopt dat beter?

Ja, dat is veel logischer, dus anderhalve km van ons vandaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 18:15

josien_m_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Klopt dat beter?

Ja, dat is veel logischer, dus anderhalve km van ons vandaan.

Dat is zeker logischer. Ik had bij omrop fryslan gekeken daar stond ook Molenweg.