Manege zonder Drempels verliest boegbeelden Wammes en Gijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Manege zonder Drempels verliest boegbeelden Wammes en Gijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 18:46

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Manege zonder Drempels in Bennekom heeft op zaterdag 5 juli 2025 onverwacht afscheid moeten nemen van twee van hun paarden: Wammes en Gijs. De tinkers waren al 25 jaar het boegbeeld van de manege. Gijs werd geboren in 1997 en Wammes in 1996, beiden in Engeland. Als driejarigen kwamen ze naar Nederland en sindsdien liepen ze samen onder het huifbed bij de Manege zonder Drempels, een manege voor mensen met een beperking.

Op hun website neemt de manege afscheid van deze twee, voor hen bijzondere, paarden: “al meer dan 25 jaar zijn Wammes en Gijs het boegbeeld van onze Manege zonder Drempels. Honderden cliënten hebben jarenlang mogen genieten van Wammes en Gijs onder het huifbed.

Wat hebben we genoten van hun aanwezigheid en wat hebben ze vooral ook genoten van elkaars vriendschap. Onafscheidelijk waren ze. De een altijd samen met de ander. Ook tijdens hun pensioen konden ze nog genieten van de andere paarden van de kuddes en het groene gras.

Vandaag sluiten we een belangrijk hoofdstuk af. Alleen door Wammes en Gijs is Manege Zonder Drempels geworden wat het nu is. We zijn ze ongelofelijk dankbaar.

We gaan ze ongelofelijk missen en hopen dat ze weer spelen in de eeuwige groene weides.”

Gebruikte bronnen:

estja

Re: Manege zonder Drempels verliest boegbeelden Wammes en Gijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:53

Ik ben diverse keren bij de Manege zonder Drempels op vakantie geweest met cliënten en wat een super plek is dat! Alles wat je nodig zou kunnen hebben is er of aangepast. En super lieve mensen en paarden daar. Grappig is trouwens dat paarden die samen onder het huifbed lopen ook bij elkaar in de buurt staan te grazen. In de wei herken je de tweetallen.

Wammes en Gijs bedankt. Y;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:32

Ik kwam er als kind vaak, toen hadden ze nog veel witte pony,s. Mijn opa was vrijwillig hoefsmid daar na zijn pensioen. Kan me wel herinneren dat het toen vrij revolutionair was allemaal.

Sneu dat deze boegbeelden overleden zijn maar zo te lezen hebben ze wel een fijn leven gehad met mooi pensioen.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:17

Hoewel sneu dat ze er niet meer zijn wel een mooi idee dat ze samen zijn gegaan.