Algemeen

Lexus, het Grand Prix-paard waarmee Juan Matute Guimon op CHIO Aken aan de start verscheen en op de 27e plaats eindigde, is bij een verkeersongeval om het leven gekomen. De negenjarige KWPN-ruin was op de terugweg naar Madrid vanaf het CHIO, toen de veewagen verongelukte in de buurt van Tours (Frankrijk). Naar verluidt waren er meerdere voertuigen bij het ongeval betrokken. Guimon en de chauffeur raakten licht gewond.
Afscheidsbrief
Juan Matute Guimon schrijft op Instagram een emotionele afscheidsbrief aan Lexus.
"Je hebt me laten dromen en we zijn erin geslaagd om heel hoog te reiken, mijn vriend. Wat een succesverhaal was, Spanje vertegenwoordigen in de meest prestigieuze 5*-wedstrijden zoals het CHIO in Aken, Fonteinbleau en Compiègne.
Een verkeersongeval op de terugweg van Aken naar Madrid heeft een einde gemaakt aan ons verhaal. Een schande.
Het verdriet dat ik voel is zo diep... het verlies van mijn partner verscheurt me van binnen.
Mijn borstkas krimpt ineen als ik eraan denk dat ik niet meer in de ring met je zal kunnen genieten van trainingen of wedstrijden, noch van de glimlach die je me bezorgde als ik wist dat het eten eraan kwam en je van geluk begon te hinniken, noch van je momenten van tederheid als je sliep en lag en ik op je kont mocht zitten.
Ik mis je nu al, mijn vriend.
Je bent en blijft onvervangbaar.
Voor altijd ben ik de hemel dankbaar voor de fases die ik heb mogen meemaken; het verdriet, de vreugde en de momenten van twijfel."
Gebruikte bronnen: