Kun je het beter dan Isabell Werth? Laat maar zien en win een ton!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Kun je het beter dan Isabell Werth? Laat maar zien en win een ton!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 17:49

De Hoefslag
Sport

Isabel Werth met DSP Quantaz. Foto: Marlies Trap Fotografie

Wat begon als een spontane post op Facebook, is in enkele dagen uitgegroeid tot een ware hype in de Duitse dressuurwereld. Paardenman Thoms Lehmann gooide een prikkelende gedachte online: wat als de online critici die denken het beter te kunnen dan Isabell Werth dat ook écht eens mogen bewijzen?

Ton prijzengeld
Na een stroom aan reacties, suggesties en screenshots kwam dit weekend de bevestiging waar velen op hoopten: Het is officieel: Isabell Werth doet mee. Er staat € 100.000 aan prijzengeld op het spel. Alleen de uitdagers ontbreken nog en dan is het zover: start vrij voor het duel met Isabell Werth!

Lees het complete artikel hier: https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... n-een-ton-

MarlindeRooz

Re: Kun je het beter dan Isabell Werth? Laat maar zien en win een ton!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:04

Gelukkig is het erg neutraal en onbevooroordeeld opgezet:

“Zo zouden al die mensen die zich opwerpen als pleitbezorgers van paardenwelzijn eindelijk eens het podium en de aandacht krijgen waar ze zo naar verlangen.”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:31

Ben benieuwd, Oliveira Stables heeft onder voorwaarden toegezegd mee te doen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:39

MarlindeRooz schreef:
Gelukkig is het erg neutraal en onbevooroordeeld opgezet:

“Zo zouden al die mensen die zich opwerpen als pleitbezorgers van paardenwelzijn eindelijk eens het podium en de aandacht krijgen waar ze zo naar verlangen.”

Jemig wat passief agressief zeg :')

En wie gaat dit dan jureren?

Edit:
Heb het artikel inmiddels gelezen, er worden dus wedstrijden georganiseerd, daar krijgen mensen een paard toegewezen en daarmee rijden ze dan proeven. En de mensen die op de wedstrijden mogen komen worden voor geselecteerd

Ik zie al een hele hoop momenten waar hier kritiek op kan komen dat het doorgestoken kaart zou zijn.
- 'De mensen die worden uitgenodigd zijn zowiezo van mindere kwaliteit, want anders zou werth niet kunnen winnen'
- 'Werth kent het paard al'
- 'Werth heeft het beste paard toegewezen gekregen'
- 'De jury heeft oneerlijk gejureerd om werth te laten winnen'

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:49

Och, er gaat een lijstje rond met uitgedaagden, een paar reageren, 1 daarvan wil wel meedoen, de anderen niet. Een deel reageert er niet op.

Ulrieke Thiel gaan we iig niet zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:51

Mag het op hetzelfde paard? Je bent natuurlijk altijd in het nadeel want je bent geen combinatie met het betreffende paard. Eigenlijk ben je altijd de Sjaak. Want als het niet lukt word je uitgelachen en als het wel lukt dan komt het door de waanzinnige opleiding door Werth waardoor het paard zo goed na te rijden is.
Je legt wel echt je hoofd op het hakblok hoor. Als ik nog fit was geweest, had het me best leuk geleken eigenlijk. Maar ik pretendeer niet dat ik het beter kan, het lijkt me gewoon superleuk om zo’n paard een GP proef door te rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:54

Suzanne F. schreef:
Mag het op hetzelfde paard? Je bent natuurlijk altijd in het nadeel want je bent geen combinatie met het betreffende paard. Eigenlijk ben je altijd de Sjaak. Want als het niet lukt word je uitgelachen en als het wel lukt dan komt het door de waanzinnige opleiding door Werth waardoor het paard zo goed na te rijden is.
Je legt wel echt je hoofd op het hakblok hoor. Als ik nog fit was geweest, had het me best leuk geleken eigenlijk. Maar ik pretendeer niet dat ik het beter kan, het lijkt me gewoon superleuk om zo’n paard een GP proef door te rijden.

Volgens mij is het de bedoeling dat iedereen een keer op dezelfde paarden rijdt.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:03

Ik vind het wel stoer!
Voor iedereen die dit aandurft, dus ook Isabel :D
En dan bedoel ik dat zij ook zichzelf in de picture zet.
Zij heeft denk ik nog het meeste te verliezen, toch ...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:30

Ik vind het een uitgelezen kans voor degenen die altijd kritiek hebben op de sport/ Werth dat ze kunnen laten zien hoe zij vinden dat het moet.
En dat bedoel ik niet sarcastisch, ze krijgen allemaal voor hun onbekende paarden. Het kan enorm leerzaam zijn om te zien hoe ze daarmee omgaan en de verschillende stijlen.. het een hoeft niet perse beter te zijn dan het ander.

Maar de jury moet dan ook uit mensen bestaan die verschillende achtergronden hebben. Spectator judging er ook bij. Kijken hoe ze problemen aanvliegen, welk paard verbeterd en welke niet etc.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:49

Ben benieuwd welke Bokkers er mee gaan doen....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:03

hoogendroog schreef:
Ben benieuwd welke Bokkers er mee gaan doen....

Waarschijnlijk niet een.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:14

Eerlijk, ik vind dit er wel eentje in de categorie: ik hoef zelf geen helikopter te kunnen vliegen om te weten dat er iets grondig fout is gegaan als ik er een in een boom zie hangen.

Ik heb zelf totaal geen mening over welke topsporter dan ook, maar ik vind het wel een beetje flauw om zo'n wedstrijd te organiseren.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:58

_San87_ schreef:

Als Manuel Jorge Oliveira dan gaat rijden ( of 1 van zijn leerlingen!) heeft mevr. Werth wel het nakijken............

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:14

ElCid schreef:
_San87_ schreef:

Als Manuel Jorge Oliveira dan gaat rijden ( of 1 van zijn leerlingen!) heeft mevr. Werth wel het nakijken............

Dat weet ik niet hoor. Zie van hen ook filmpjes dat ik denk... niet mijn ding.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:17

Holy, wel erg genant dit. Dit is serieus bedoeld in de strijd voor paardenwelzijn? Het antwoord van de topsport? :=

Een bevestiging van hoe serieus de conservatieve paardensportwereld paardenwelzijn neemt.

Niet 8)7

Het gaat weer over de poppetjes en niet over de paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:28

ElCid schreef:
_San87_ schreef:

Nou..blinkt niet bepaald uit in paard vriendelijkheid daar..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:30

Vjestagirl schreef:
Eerlijk, ik vind dit er wel eentje in de categorie: ik hoef zelf geen helikopter te kunnen vliegen om te weten dat er iets grondig fout is gegaan als ik er een in een boom zie hangen.

Ik heb zelf totaal geen mening over welke topsporter dan ook, maar ik vind het wel een beetje flauw om zo'n wedstrijd te organiseren.

Denk dat de metafoor beter is of je je vliegbrevet hebt gehaald om te kunnen beoordelen of de piloot daar een fout bij heeft gemaakt of niet.