[DK] Meisje omgekomen bij ongeval met een paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[DK] Meisje omgekomen bij ongeval met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:20

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Afgelopen maandag is een 16-jarig meisje omgekomen bij een ongeval met een paard. Het incident vond rond 9.30 uur plaats op een stoeterij in de gemeente Silkeborg in Midden-Jutland.

Het meisje liep met twee paarden over het erf, toen een van de paarden ergens van schrok en ervandoor ging. Het onfortuinlijke slachtoffer raakte verstrikt in de halstertouwen en werd enkele honderden meters meegesleurd. Ze raakte hierbij zwaar gewond en overleed later aan haar verwondingen.

De Deense arbeidsinspectie doet onderzoek naar het ongeval. De politie kon maandag nog niet zeggen of het meisje op de stoeterij werkte.

Gebruikte bronnen:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:39

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.

BigOne

Re: [DK] Meisje omgekomen bij ongeval met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:44

Er staat niet bij dat ze dat gedaan heeft!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:47

Wat een verschrikkelijk ongeluk zeg..

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:05

Wat vreselijk afschuwelijk. Wat een naar ongeluk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:08

BigOne schreef:

Nee, maar daarmee gebeuren wel ongelukken al lopen die meestal minder slecht af. Als het halstertouw niet om je hand is gedraaid kun je loslaten i.p.v. meegesleurd te worden . Gebroken vingers heb ik in elk geval wel gezien hierdoor.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:11

Echt waarom zou je de behoefte hebben om zulke ongegronde dingen te zeggen? Je weet toch niet wat er gebeurd is. Ook als je een paard correct vasthoudt kan het gebeuren dat er doordat ze raar doen het touw dubbelslaat.
Wat is er mis met zeggen dat het een vreselijk ongeluk is of helemaal niets zeggen? Waarom moet er gelijk weer zo'n belerende tekst bijkomen?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:45

Katja schreef:
Echt waarom zou je de behoefte hebben om zulke ongegronde dingen te zeggen? Je weet toch niet wat er gebeurd is. Ook als je een paard correct vasthoudt kan het gebeuren dat er doordat ze raar doen het touw dubbelslaat.
Wat is er mis met zeggen dat het een vreselijk ongeluk is of helemaal niets zeggen? Waarom moet er gelijk weer zo'n belerende tekst bijkomen?

Ik zie het niet als belerend eerlijk gezegd :n Nu misschien niet, maar er gebeuren nog vaak genoeg ongelukken op deze manier. Het is toch nooit weg om het nog eens te delen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:15

Wat verschrikkelijk voor alle betrokkenen

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:56

anjali schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd

Misschien is het touw wel om haar been geraakt? We waren er niet bij ongeluk in een klein hoekje
Laatst bijgewerkt door cariena1 op 05-07-25 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:58

Wat verschrikkelijk.

En een touw kan met wat pech gewoon zelf een lus slaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:35

DromenLies schreef:
Moderatoropmerking:

Waarom? Omdat sommige het invullen voor Anjali en haar reactie wellicht op een verkeerde wijze interpreteren?

Je kunt het ook vanaf een andere hoek bekijken, als in let op (jonge) ruiters en amazones, sla nooit een halstertouw/lijn om je hand. Je kunt er verstrikt in raken en er kunnen dan nare ongelukken gebeuren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:01

O jasses wat naar om op deze manier dermate gewond te raken dat je het niet na kan vertellen... ook niet tof voor degene die je daarna op moet rapen... wat erg voor de nabestaanden...

Doe niet zo lelijk tegen Anjali zeg, ze zegt er notabene nog bij dat ze niet weet hoe het hier gebeurd is, maar wil gewoon nog even een waarschuwing zichtbaar maken voor lezers dat je het risico op zoiets zelf wel kan verkleinen. Want je ziet toch vaak zat dat mensen er niet aan lijken te denken dat paard ineens weg kan rennen en ze zichzelf dan gevangen hebben in het touw -O-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:05

Kaja schreef:
Je kunt het ook vanaf een andere hoek bekijken, als in let op (jonge) ruiters en amazones, sla nooit een halstertouw/lijn om je hand. Je kunt er verstrikt in raken en er kunnen dan nare ongelukken gebeuren.

Zo lees ik het ook. Mij is als kind al geleerd om een touw niet in een lus te pakken.

Sterkte aan de nabestaanden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:11

Kaja schreef:
anjali schreef:
Moderatoropmerking:

Nou inderdaad.

Ik vind het echt bijzonder ongepast dat mensen zo los gaan op Anjali. Heg zegt echt meer over jullie dan over haar opmerking.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:20

Volgens mij lezen heel veel mensen de reactie van Anjali echt compleet verkeerd! Reacties over temmen vind ik ook erg apart. Lees dan eerst goed voor je zoiets roept

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:20

Wat een afschuwelijk ongeluk. Ik denk dat iedereen die wel eens met meerdere paarden tegelijk aan een halster heeft gelopen, wel eens een penibele situatie heeft meegemaakt, ook als je ze gewoon volgens het boekje vasthoudt. Je kan helaas niet alles voor zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:57

Tjonge jonge zeg, ik vind het juist zo erg dat in onze mooie sport zo vaak ernstige en zelfs dodelijke ongelukken gebeuren. Voor de omgang met onze grote sterke dieren zijn daarom heel wat regels en lessen nodig om alles goed te laten verlopen, zowel voor de veiligheid van de mensen als ook van de paarden. Als daar niets over gezegd mag worden dan kunnen er nog veel meer vermijdbare ongelukken plaatshebben.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:14

Wat vreselijk.

Ze had nog een heel leven voor zich.

Ik denk dat de paarden geschrokken moet zijn.

Als ze rustig meegelopen waren was er vast niks gebeurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:51

anjali schreef:
Tjonge jonge zeg, ik vind het juist zo erg dat in onze mooie sport zo vaak ernstige en zelfs dodelijke ongelukken gebeuren. Voor de omgang met onze grote sterke dieren zijn daarom heel wat regels en lessen nodig om alles goed te laten verlopen, zowel voor de veiligheid van de mensen als ook van de paarden. Als daar niets over gezegd mag worden dan kunnen er nog veel meer vermijdbare ongelukken plaatshebben.

Dat je insinueert dat er ‘nog meer’ onvermijdbare ongelukken plaats kunnen vinden als er niks over gezegd mag worden bewijst dat je er van uit gaat dat deze meid dus een fout gemaakt heeft. Ipv een stom ongeluk gehad heeft ondanks dat ze genoeg hersencellen had om het touw niet om haar heen te windelen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:06

Kunnen we ophouden andere mensen woorden in de mond te leggen, dat zou het hier een stuk beter maken. Het gaat hier om een meisje dat is overleden, kunnen we het daarbij laten, ipv een discussie te voeren over hoe we iemands bericht interpreteren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:17

anjali schreef:
BigOne schreef:

Nee, maar daarmee gebeuren wel ongelukken al lopen die meestal minder slecht af. Als het halstertouw niet om je hand is gedraaid kun je loslaten i.p.v. meegesleurd te worden . Gebroken vingers heb ik in elk geval wel gezien hierdoor.

Mijn man is ook eens mee gesleurd doordat hij verstrikt raakte in het halstertouw, ondanks dat hij het op de juiste manier vast had. Gelukkig goed afgelopen maar een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje. Dit soort aannames heeft niemand wat aan, zelfs als het wel zo zou zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:47

Ayasha schreef:
anjali schreef:

Dat je insinueert dat er ‘nog meer’ onvermijdbare ongelukken plaats kunnen vinden als er niks over gezegd mag worden bewijst dat je er van uit gaat dat deze meid dus een fout gemaakt heeft. Ipv een stom ongeluk gehad heeft ondanks dat ze genoeg hersencellen had om het touw niet om haar heen te windelen.

Alsjeblieft, stop met dit soort reacties en doe geen aannames. Het is een verdrietig topic, ga er geen social media discussie van maken. Ga uit van goede bedoelingen als er een reactie geplaatst. Jij insinueert dat Anjali insinueert, gewoon niet doen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:48

CaptainJS schreef:
Kunnen we ophouden andere mensen woorden in de mond te leggen, dat zou het hier een stuk beter maken. Het gaat hier om een meisje dat is overleden, kunnen we het daarbij laten, ipv een discussie te voeren over hoe we iemands bericht interpreteren.

1000% Mee eens, dankjewel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:56

CharleyT schreef:
Alsjeblieft, stop met dit soort reacties en doe geen aannames. Het is een verdrietig topic, ga er geen social media discussie van maken. Ga uit van goede bedoelingen als er een reactie geplaatst. Jij insinueert dat Anjali insinueert, gewoon niet doen.

Nope ik zeg dat het voor mij bewijst dat ze dat bedoelt. Ik vind dergelijke reacties kwetsend. Je kan er van uit gaan dat mijn reactie goed bedoelt is en ik dus reageer vanuit het referentie kader dat ik dit victim blaming vind. Je kan daar over door drammen of accepteren dat ik dit niet oké vind.