Opnieuw tegenslag voor Raymond Letteboer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Opnieuw tegenslag voor Raymond Letteboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 15:23

Hoefnet
Sport

Raymond Letteboer. Foto: Ros Fotografie

Nadat tweespanmenner Raymond Letteboer vorig jaar al een pittig jaar voor de kiezen kreeg, zit het dit jaar opnieuw niet mee. Vorig jaar moest hij eind september na een noodlottig ongeval in de waterhindernis van Donaueschingen afscheid nemen van zijn talentvolle Medien, nu heeft hij recentelijk ook nog afscheid moeten nemen van zijn vijftienjarige bruine Ferdinand S (v. Alexandro P).

Letteboer verzorgde een clinic op de Almelose ruiterdagen met zijn tweespan. “Op de filmbeelden uit drie verschillende hoeken hebben we niet kunnen zien wat de aanleiding is. We weten we dus niet wat er is gebeurd, maar uit de röntgenfoto’s is gebleken dat Fender -zijn roepnaam- zijn kootbeen heeft verbrijzeld.” Tijdens de clinic stond Ferdinand ineens op drie benen. Hij heeft in de paardenambulance de piste verlaten en nadat bleek dat het om een verbrijzeld kootbeen ging kon er niets meer voor hem gedaan worden.
Ontwikkeling

Ferdinand was in het verleden onderdeel van het span van Mark Weusthof en liep bij hem vooral in de dressuur. “In oktober hebben we hem overgenomen en hij heeft zich ontwikkeld tot een echte allrounder naast mijn andere topper King Apple (v. Glock’s Toto jr.)”, aldus Raymond. Ferdinand liep dit jaar mee tijdens de internationale wedstrijd van Exloo en Kronenberg en eindigde in de marathon van Lähden als tweede Nederlander. “Het begon dus steeds beter te gaan, hij ontwikkelde zich top”, laat Raymond Letteboer aangeslagen weten.

Het was de bedoeling dat ze deze week aan de start zouden komen van het NK in Harich, maar daar gaat een streep doorheen. “Het wordt te kort dag en bovendien staat mijn hoofd er totaal niet naar. Alsof de gebeurtenis van vorig jaar niet al heftig genoeg was...”

Cynn
Fotograaf

Re: Opnieuw tegenslag voor Raymond Letteboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:07

Ik las het op zijn Facebook pagina, wat een ontzettend tragisch bericht weer. Hoeveel pech kan je hebben.. hij is zo goed voor zijn paarden. Echt vreselijk dit. ;(

Lizenlotte

Re: Opnieuw tegenslag voor Raymond Letteboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:16

Ik las het ook op FB idd, vreselijk verdrietig dat hij hier nu weer door heen moet na de tegenslag van vorig jaar :-(
Het zal ook voor de toeschouwers best naar zijn geweest om mee te maken lijkt me zo..