[GB-SCT] Aanklachten voor ongeval waarbij vrouw en 4 paarden omkwamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[GB-SCT] Aanklachten voor ongeval waarbij vrouw en 4 paarden omkwamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 20:46

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In het Schotse Renfrewshire zijn op 23 september 2024 een 59-jarige vrouw en vier paarden omgekomen bij een noodlottig ongeval op de A737 bij Howwood, waarbij een auto en een bestelbusje op elkaar botsten. De 52-jarige bestuurder van de auto, zijn 33-jarige passagier en een 59-jarige man die het busje bestuurde, werden allemaal voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Een 60-jarige man is nu aangeklaagd voor betrokkenheid hierbij.

Loslopende paarden
Er waren meldingen van zes loslopende paarden op het moment van de botsing. De politie zei dat vier van de paarden stierven nadat ze door het voertuig waren geraakt. De andere twee dieren werden in veiligheid gebracht.

Een 52-jarige vrouw is aangeklaagd voor betrokkenheid bij het ongeval, met betrekking tot de paarden.

Er zal proces-verbaal worden opgemaakt bij de procureur-generaal.

Gebruikte bronnen:

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:01

10 voor de vertaling weer :=
Waarom nieuwsartikelen vertalen die bij de bronnen eigenlijk al weinig informatie geven? En er dan een nog groter raadsel van maken?

Ik heb het even opgezocht:
Een auto en vrachtwagen zijn frontaal gebotst waarbij een passagier in de auto om het leven is gekomen.
Toevallig liepen er 6 paarden los waarvan er 4 zijn doodgereden door verschillende voertuigen. Of de frontale botsing tussen auto en vrachtwagen zo is ontstaan, word nergens beschreven. Net als waarom de mensen nu worden aangeklaagd.

Heeft dus niks te maken met paarden in een vrachtwagen o.i.d.

Chickyy

Re: [GB-SCT] Aanklachten voor ongeval waarbij vrouw en 4 paarden omkwamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:29

Ik wou al zeggen, ik snap er echt helemaal niks van :')

Melzazu

Re: [GB-SCT] Aanklachten voor ongeval waarbij vrouw en 4 paarden omkwamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:50

Ik vind dit soort vage berichten zo’n zinloze vulling van de voorpagina. Dat ik vaak denk: waarom heb ik nou weer doorgeklikt? :?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:59

Moderatoropmerking:
De nieuwsredactie heeft met de vertaling van dit artikel de plank mis geslagen. Onze excuses hiervoor.