Outdoor Gelderland: dag 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Outdoor Gelderland: dag 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 21:05

Persbericht Outdoor Gelderland
Sport

Isabell Bengtsson, de winnares van de Morssinkhof Plastics Prijs. Foto: Digishots

Outdoor Gelderland heeft vandaag het weekend feestelijk ingeluid met een zonovergoten dag vol prachtige springsport. Hieronder vindt u een dag overzicht.

Isabell Bengtsson triomfeert in uitdagende Morssinkhof Plastics Prijs

Louis Konincxk had voor de CSI3* Big Tour een uitdagend parcours ontworpen op 1.50m hoogte. Vier amazones legden de proef feiloos af en gingen de strijd aan in de barrage. Daar was het Isabell Bengtsson die voor Zweden de winst opeiste.

De proef bleek een ware test voor ruiters en paarden. Slechts vier combinaties bleven foutloos in de basisomloop. Bengtsson was als eerste aan de beurt in de barrage met haar Quinton BS. Met een strategische rit zette ze een scherpe foutloze tijd neer, waar de overige deelnemers hun tanden op stukbeten.

“Er waren veel technische lijnen, maar Quinton sprong fantastisch”, vertelt Bengtsson na afloop. “Ik had mijn plan goed klaar. Hij heeft de laatste weken al sterke resultaten laten zien en is echt in topvorm. Het is mijn Outdoor Gelderland-debuut en ik heb het hier erg naar mijn zin. Nu hebben we ook een overwinning, echt super! Zondag gaan we samen de Grote Prijs rijden.”

Lees hier meer.

Maikel Van der Vleuten op herhaling in 1.45m Harry’s Horse Prijs

Na zijn overwinning op donderdag, bewees Maikel van der Vleuten ook op vrijdagochtend zijn klasse in de CSI3* 1.45m Medium Tour. In de Harry’s Horse Prijs snelde hij met Elwikke overtuigend naar zijn tweede zege van het concours. En dat met maar liefst twee seconden voorsprong op de rest van het internationale veld.

“Het voelde eigenlijk net zo makkelijk als donderdag”, blikte Van der Vleuten tevreden terug. “Het was een heel fijn parcours, dat je mooi gelijkmatig kon rijden. Er zaten overal lijntjes in waarin je een galopsprong kon weglaten, waardoor ik het tempo goed kon vasthouden van begin tot eind. Alle wendingen binnendoor lukten, dat maakte het verschil.” De ruiter had vroeg in de wedstrijd zijn ogen op scherp: “ik had Johannes Ehning gezien, die reed al flink door. Ik probeerde dezelfde afstanden te rijden, en dat lukte. Dan zie je hoe snel Elwikke van nature is”.

Lees ]hier meer.

Ellinor Liwing en Nienke van Roekel aan kop in Manestream Prijs

Met maar liefst 120 combinaties aan de start werd de CSI1* 1.35m Manestream Prijs vrijdag opgesplitst in twee groepen. Uiteindelijk deelden twee amazones de overwinning: de Zweedse Ellinor Liwing en de Nederlandse Nienke van Roekel.

Hoewel beide dames als winnaressen werden uitgeroepen, ging de snelste foutloze rit naar Ellinor Liwing. De amazone uit Zweden zette met haar talentvolle achtjarige merrie Cikoria SA als enige een tijd onder de 57 seconden neer. “Ik ben super blij! Ze sprong geweldig vandaag. Ze is nog best jong, pas acht jaar oud, maar is super voorzichtig en een echte winnaar. Maar nog belangrijker, ze heeft er ontzettend plezier in. En ik ook!”

Perfect concours
Voor de sympathieke amazone is het haar eerste deelname aan Gelderland. “Wat een prachtig evenement! Het terrein is fantastisch, iedereen is vriendelijk en de parcoursen zijn fijn gebouwd. Met dit heerlijke weer erbij voelt het als het perfecte concours. Ik ben heel blij en dankbaar dat ik hier mag rijden.”

Lees hier meer.

7.000 euro opgehaald voor Sportfonds Parapaard tijdens Juweliershuis Aalbers Prijs

De vrijdagavond van Outdoor Gelderland kreeg een feestelijk én betekenisvol slot met de Juweliershuis Aalbers Prijs Charity Jumping. In deze speciale 1.35m-rubriek met Jokersprongen tien combinaties niet alleen voor de winst, maar ook voor het goede doel: Sportfonds Parapaard.

De deelnemers kregen na de finish de kans om een van de twee jokerhindernissen te springen, met als beloning kostbare secondenaftrek op hun eindtijd. De vijftienjarige Mayke Leusink wist als laatste starter het publiek op de banken te krijgen. Zonder aarzelen koos ze voor de hoge 1.45m-jokerhindernis en haalde zo drie seconden van haar tijd af. Dit was voldoende om de overwinning op haar naam te schrijven. “Natuurlijk koos ik voor de hoge joker. Als je wilt winnen, moet je risico durven nemen. Dit was echt superleuk!”, reageert de jonge winnares enthousiast na afloop.

15-jarige Mayke Leusink klopt Grand Prix-ruiters
Leusink liet met haar rit meerdere ervaren Grand Prix-ruiters achter zich. Gerben Morsink pakte met Christina de tweede plek. De altijd snelle Pim Mulder leek met Mister Jumper op weg naar de zege, maar een springfout op de jokerhindernis gooide roet in het eten.

Lees hier meer.

Morgen op Outdoor Gelderland
Zaterdagochtend vervolgt het programma met onder andere de 1.40m Eisma Prijs, de 1.30m Paardenkliniek De Watermolen Prijs en de 1.45m Roelofsen Horse Trucks Prijs. Als afsluiter staat in de avond de spectaculaire Quadshop Ride & Drive op het programma. Een overzicht van het programma, startlijsten en resultaten vindt u hier.