Outdoor Gelderland: dag 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Outdoor Gelderland: dag 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 17:54

Persbericht Outdoor Gelderland
Sport

Harrie Wiering, de winnaar van de GMB Prijs. Foto: Digishots

Harrie Wiering onverslaanbaar in 1.50m GMB Prijs

De donderdagavond werd stijlvol afgesloten met de zwaarste rubriek van de dag: de CSI3* 1.50m GMB Prijs. Harrie Wiering en ervaren partner Harley lieten zien dat deze Big Tour proeven wel aan hen zijn toevertrouwd en voegden zo opnieuw een zege toe aan een al lange erelijst

“Het was wel het doel om een vlotte, strakke ronde te rijden”, vertelt Wiering. “Maar zonder het hele reservoir leeg te trekken, want er komt deze week nog genoeg aan. Dat is gelukt. Het parcous was mooi gebouwd en Harley voelde top.” Wiering is selectief in de inzet van zijn dertienjarige Harley: “dit paard heeft al veel gewonnen de afgelopen jaren. Ik zet hem spaarzaam in, met af en toe een nationaal concours er tussendoor, maar bewaar hem vooral voor dit soort grotere wedstrijden”.

Lees hier meer.

Maikel van der Vleuten troeft Van den Brink af met minieme voorsprong in Suus Kuyten Auctions Prijs

De Suus Kuyten Auctions Prijs leverde topsport van formaat op. In de CSI3* 1.45m Medium Tour troefde Maikel van der Vleuten met Elwikke zijn landgenoot Dennis van den Brink op Jignipes Eickenrode af in een bloedstollende tweefasenwedstrijd. Slechts vijf honderdsten van een seconde gaven uiteindelijk de doorslag.

Louis Koninckx had een prachtige proef ontworpen, wat in combinatie met het sterke deelnemersveld resulteerde in fantastische sport. Het waren Van den Brink en Van der Vleuten die uiteindelijk onder de 32 seconden doken, met de winst voor de meeervoudig olympisch medaillewinnaar.

Graag in Vragender
“Ik had Marc Houtzager al een snelle rit zien rijden, en toen kwam Dennis daar nog eens ruim onder”, vertelt Van der Vleuten na afloop. “Toen wist ik: dit wordt serieus werk. Mijn doel was om vooraan mee te doen, en met wat geluk op hindernis twee in de tweede fase verliep het allemaal goed.”

De meervoudig olympisch medaillewinnaar heeft vijf paarden meegenomen naar Vragender. “Ik kom graag naar Outdoor Gelderland. Als het enigszins kan, probeer ik altijd mee te rijden. Het is simpelweg een goed georganiseerd concours. Je kunt merken dat aan alle aspecten is gedacht. Het is ook het perfecte concours om de aanstormende garde voor te bereiden op hun stap naar het vijfsterren niveau.”

Lees hier meer.

Winnend internationaal debuut voor Miquell Bakker met Larsson Z in Double M Stables Prijs

Miquell Bakker won met de zesjarige Larsson Z zojuist de CSI1* 1.25m Double M Stables Prijs. Dit was niet allen hun allereerste internationale optreden samen, maar ook het langverwachte Outdoor Gelderland-debuut voor de ruiter.

“Dit was zijn internationale debuut en dan meteen winnen, dat is natuurlijk extra bijzonder”, vertelt Miquell met een brede lach na afloop. “Het parcours was eigenlijk niet helemaal ‘ons’ type, maar toen ik de ring inreed dacht ik: ik slinger de motor gewoon aan en we zien wel hoe ver we komen. Zijn grootste kwaliteit is echt dat hij presteert als het moet. In de ring staat hij er.”

Mijlpaal
Voor Bakker betekende de overwinning ook een persoonlijke mijlpaal. “Tien jaar geleden kreeg ik de kans om op Outdoor Gelderland te rijden, maar toen raakte mijn toenmalige paard geblesseerd. Nu was het eindelijk zover en dit was mijn moment. Echt geweldig! Zaterdag rijd ik weer, maar dan neem ik het iets rustiger. Positief afsluiten is het doel.”

Lees hier meer.

Iris Michels bewijst goede vorm in 3* 1.40m Hotel De Lindeboom Prijs

Na haar overwinning afgelopen weekend in Tubbergen bewees de combinatie Iris Michels en Isaac in Vragender ook in topvorm te verkeren. In de eerste rubriek op donderdag, de CSI3* Hotel De Lindeboom Prijs over 1.40m, reed Michels met de twaalfjarige hengst naar een overtuigende overwinning.

“Ik heb echt lekker gereden! De ronde liep vlot en vloeiend”, vertelt Michels na afloop. “Naar de laatste hindernis had ik eigenlijk een extra galopsprong gepland, maar Isaac had zoveel galop dat ik er eentje minder kon rijden. Dat maakte denk ik het verschil.”

Fijn rijden op zonnig PSC Lichtenvoorde
Met een foutloze rit én een rappe tijd liet Michels haar concurrenten bijna een volle seconde achter zich. Ze lijkt zich uitstekend thuis te voelen op Paardensportcentrum Lichtenvoorde, het decor van Outdoor Gelderland. “Het concours ziet er prachtig uit, alles is mooi aangekleed en goed georganiseerd. De piste is groot en dat rijdt echt fijn. De paarden voelen zich hier ook goed. Ik kijk uit naar de rest van de week!”

Lees hier meer.

Vrijdag opnieuw vol programma
Vrijdagochtend vervolgt het programma met o.a. de 1.45m Harry’s Horse Prijs, 1.35m Manestream Prijs en 1.50m Morssinkhof Plastics Prijs. De dag wordt afgesloten met de Juweliershuis Aalbers Prijs Charity Jumping. Een overzicht van het programma, startlijsten en resultaten vindt u hier.

Jolliegirl

Re: Outdoor Gelderland: dag 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Ongelooflijk dat dit is doorgegaan met die hitte....