Goedgekeurde KWPN-hengst Toto’s Design overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Goedgekeurde KWPN-hengst Toto’s Design overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 20:20

Bokt Nieuwsredactie
Fokkerij

Oog in zwart-wit, afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De goedgekeurde KWPN-hengst Toto’s Design (v. Totilas) is gestorven. Dat laat Gwen van Uytert weten op haar Instagrampagina: “met pijn in ons hart hebben we helaas afscheid moeten nemen van mijn allerliefste maatje Toto’s Design U.S. Ik mis je zo, maar ik ben dankbaar voor de herinneringen en mooie momenten. I love you Toti voor altijd”.

De 1.70 meter hoge zwarte hengst werd in 2016 geboren bij Gestüt Lewitz in Neustadt-Glewe in Duitsland. Zijn vader is Totilas, zijn moeder de De Niro-merrie Pandora Lady. In 2019 werd hij goedgekeurd voor het KWPN, nadat hij eerder al goedgekeurd werd voor het Mecklenburger stamboek. Hij werd in het keuringsrapport betiteld als een eerlijke, betrouwbare hengst met een goede instelling. Hij scoorde 78 punten, waarvan 2x een 7,5 voor stap en draf, een 8 voor galop, souplesse, houding en balans, rijbaarheid en instelling, en een 8,5 voor de aanleg als dressuurpaard. Bij het KWPN staan in totaal 76 veulens van hem geregistreerd. Gwen van Uytert bracht de hengst in de dressuursport uit tot op Z1-niveau.

Toto’s Design U.S. is slechts 9 jaar geworden.

Gebruikte bronnen:

Muronia

Re: Goedgekeurde KWPN-hengst Toto’s Design overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:52

Ach wat jong, wat zonde! Ik heb hem nog bij mijn merrie gehad maar helaas werd ze niet drachtig.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:59

Weet iemand wat hij had? Is nergens te vinden. Koliek?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 09:24

Dat vroeg ik me ook al af..volgens mij liep hij in April nog op de hengstenshow.