Bokt Community

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor, reageert niet op mijn PB of heeft er geen behoefte aan.
Charlotte

Cheytjuh schreef:Charlotte
(4-4-2007 - 15-5-2025)
lieve Sjalotje, zoals we je altijd noemden....waar moet ik beginnen. Je kwam 2 jaar geleden geheel onverwachts op ons pad, we waren niet op zoek naar nog een paard erbij, maar toen ons gevraagd werd of we een topbrave Gelderse merrie 'op leeftijd' niet een goed thuis wilden bieden, zijn we toch gaan kijken.
En zo kwam de dag al snel dat je bij ons in de stallen kwam, vriendlief besloot je te kopen om het mennen mee op te pakken en voor de fokkerij. Een merrie die niet van het tutten was, maar van het werken. Een gouden merrie, met een engelengeduld, wat stond ik vaak te prutsen met alle riempjes van het tuig en wat stond je dan netjes te wachten tot ik alles goed had zitten. Maar zat het dan eenmaal goed, dan moesten we ook gaan met die banaan.
Een gouden moeder voor je veulens, in 2024 werd je zoon van Matiz geboren, dolgelukkig was je met hem.
Dit jaar, op 14-5 aan het einde van de avond zette je opnieuw een zoon op de wereld, alles was goed, tot de dag erna in de middag je niet fit was. De dierenarts was er al snel, waarna je op leek te knappen. Helaas sloeg dit die avond abrupt weer om, we hebben je direct naar de kliniek gebracht met veulen, waar we de onwerkelijke woorden te horen kregen: Het is wel een duidelijk verhaal, dit wordt hem niet meer.....
Ongeloof, verbijstering, verdriet, boosheid, op dat moment knakte er iets vanbinnen...En na een korte, heftige, helaas onwinbare strijd op de kliniek met grote verslagenheid hebben we abrupt afscheid moeten nemen van de allerliefste Charlotte....
We hebben je zoon Viva Charlie genoemd, ter ere van jou, mijn liefste menmaatje.
Gelukkig hebben we onze eigen Kaelynn kunnen opstarten als pleegmerrie voor hem en is ze enorm gek met hem.
Dat je voort mag leven in je mooie kinders, en voor altijd in een stukje van mijn hart.
“Zeg me dat het niet zo is
Zeg me dat het niet waar is
We doen net alsof het niet zo is
Alsof het niet zo is
Alsof het niet waar is
We doen net alsof ze gewoon verder leeft
Alsof ze gewoon verder leeft
Zelfs als het niet zo is”
- Frank Boeijen - Zeg me dat het niet zo is
Onyx

Cheytjuh schreef:Hallo,
Onyx WFTM
(23-5-2019 - 30-4-2025)
onze mooie zwarte parel, je werd geboren op de dag dat ik mijn 'droomveulen' Obelix moest laten inslapen. Genoemd naar de gem Onyx die symbool staat voor kracht, bescherming, zelfbeheersing en balans.
En mijn lieve maatje, dat was je voor mij in gitzwarte tijden, een krachtige rots die niet onder de indruk was als ik het even niet zag zitten, die balans gaf in alle roerige tijden de afgelopen jaren.
Samen met mijn moeder besloten we te geloven in je kwaliteiten, je aan te houden voor de fokkerij en de toekomst.
29 april 2025 werd je eerste kind bij ons geboren, een prachtig zwart hengstveulen.
30 april was een gitzwarte dag, we troffen je overleden aan op de weide, je halfbroertje Ralph stond naast je te 'waken'. 2 uur eerder hebben we nog staan knuffelen, ik zei je : Tot straks mijn zwarte parel. Tot straks werd helaas 'untill we meet again'....
Een longembolie werd je fataal, domme pech, we hebben het al te vaak gehoord de afgelopen jaren.
We missen je, mijn stoere robuuste zwarte gelderse parel, met je grote mond maar je oh zo fijne nuchtere karakter...Dankbaar je in mijn leven te hebben gehad, dankbaar voor de kansen die we samen hebben gekregen, we gaan je nooit vergeten!
Nathan

kimmie261 schreef:Lieve Nathan,
Dan krijg ik de vraag om een stukje over je te schrijven, maar het doet nog teveel zeer, ik kan het nog niet..
ik was nog helemaal niet klaar om je kwijt te raken, het ging ook veel te snel..
Ik mis je zo enorm...![]()
Lieve knappe Nathan werd maar 21 jaar, zo vol in het leven, zo gezond, en binnen 12 uur is het gewoon over.. niet te bevatten en zó niet gewild..
Tot ooit lieverd, je laat een grote leegte en zo'n verdriet achter, maar je bent weer bij je vriendin Hayke, dat geeft een klein beetje troost...
Shari

Shari97 schreef:Ik mis je oortjes die vrolijk boven je vriendjes uitkwamen zodra je me hoorde. Ik mis je hinnikje om me te verwelkomen. Ik mis je weinig subtiele vraag om kriebels, wandeling of meer eten. Ik mis het zien van het oortje dat altijd op mij gericht was, en je koppie om het hoekje om te zien waar ik was. Ik mis het om mijn hoofd op je schouder te laten rusten en alles even te vergeten. Ik mis… jou!
Jij koos voor mij en ik voor jou, in goede en in slechte tijden.
Don't walk in front of me... I may not follow
Don't walk behind me... I may not lead
Walk beside me... Just be my friend
Lieve Shari, dank je wel voor je onvoorwaardelijke vriendschap. Ik hou van jou