KWPN hengst One Million verkocht naar de Verenigde Staten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

KWPN hengst One Million verkocht naar de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:43

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

One Million en Robin Heide. Foto: © FEI/Leanjo de Koster – DigiShots

De zesjarige goedgekeurde KWPN-hengst One Million is verkocht naar de Verenigde Staten.
Hengstenstation Van Uytert maakte dit nieuws afgelopen maandag bekend op hun Facebookpagina.

"Soms verkoop je een paard dat je eigenlijk niet wil verkopen. Enkele goede amazones uit USA zijn al een tijd op zoek naar goede paarden van 8 tot 10 jaar,die de kwaliteit laten zien voor de topsport. Toppaarden die echt hoge scores kunnen lopen, zijn er niet zoveel en dan moeten ze ook nog te koop zijn. Ook wij zijn diverse keren benaderd voor paarden.

Uiteindelijk kreeg ik via een zeer goed contactpersoon door dat een 6-jarige supertalent ook wel zou kunnen passen. Ik zei, die heb ik maar wil ik niet verkopen. Een hengst met zeer veel kwaliteit, een prachtig front, zeer goed stappen, draven en galopperen. Eigenlijk was dit mijns inziens een compleet paard voor hen. Na enkele keren contact te hebben gehad, hebben we gezegd probeer hem maar eens, dan praten we wel verder. Dit paste zo fantastisch, dat de amazone gelijk helemaal verliefd op One Million was. Zodoende is de verkoop tot stand gekomen.

Robin Heiden heeft hem opgeleid en fantastisch werk met hem gedaan, met als hoogtepunten finale WK, reservekampioen Pavo Cup en KWPN-Hengstencompetitie. De nieuwe amazone van One Million wordt Adrienne Lyle van Zen Elite Equestrian Center. Wij kijken vol verwachting naar deze combinatie in de toekomst uit en gaan ze zeker bezoeken in Florida."

Andere namen
One Million is niet alleen onder de naam One Million bekend. Bij zijn geboorte kreeg hij de naam Olé Guapo, wat later V-Olé Guapo werd bij het NRPS-stamboek. Hij ging ook nog even door het leven als Orpheus US.

Adrienne Lyle
Heidi Humphries van Zen Elite Equestrian Center heeft One Million gekocht als nieuwe troef voor de Amerikaanse olympiër Adrienne Lyle. Naast de hengst heeft Adrienne nog meer paarden om te rijden voor Humphries: Helix, Lars van de Hoenderheide, Hussmann's Topgun, Zaunkonig, en Orion W.

Adrienne was van origine een eventingamazone, maar toen ze in haar tienerjaren kennismaakte met de dressuur tijdens een driedaagse wedstrijd, besloot ze zich hierop te concentreren. Dit deed ze niet onverdienstelijk: ze vertegenwoordigde het Amerikaanse team op drie Olympische Spelen (Londen, Tokio en Parijs), twee World Equestrian Games (Caen en Tryon) en een wereldbekerfinale (Gothenburg). Daarnaast heeft ze in 2022 ook nog deelgenomen aan het WK in Herning.

Op de websites van onze bronnen zijn meer foto's van One Million te zien.

Gebruikte bronnen:

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 00:44

Zouden ze daar ook paarden zelf op kunnen leiden? Of stappen ze alleen op hoog opgeleide paarden?

Ok , deze is natuurlijk pas 6 , en moet nog veel leren tot aan t hoge niveau.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: KWPN hengst One Million verkocht naar de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 07:34

Ik denk dat ze vooral (nog) niet zo'n goede fokkerij hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:18

Nogal wiedes. Als je ziet hoeveel er gefokt worden en hoeveel er uiteindelijk maar zo goed zijn dat ze op hoog niveau kunnen presteren...

En op een goed opgeleid paard op dezelfde voet of groeiende verder kunnen vergt ook wel enig talent.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:30

Ik denk dat zij wel op kan leiden, deze liet nu al ontzettend veel talent zien..ik denk dat de Amerikanen straks onverslaanbaar worden met hele kwaliteitsvolle paarden. (Indian Rock loopt er ook al)
Deze is dan ook voor veel geld verkocht..

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:43

Het is heel jammer dat hij verkocht is maar denk dat hij wel op een goede plek is gekomen. Indian Rock doet het daar ook erg goed! Hopelijk gaan we nog veel van hem horen!
Ik ben in ieder geval erg blij met zijn zoon die inmiddels alweer 14 maanden oud is. Hij geeft fijne karakters door. Die van mij is heel knuffelig en ondernemend met nieuwe/spannende dingen. En geeft maat en goede stap door. Hij is al 1,58 terwijl zijn moeder niet groot is.

Elisa dat denk ik ook ja. Het is voor ons Nederlanders jammer dat ze vertrekken maar als ze dan goed doen kunnen we toch trots zijn dat ze uit Nederland komen! Probeer het positief te bekijken ;-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:49

Ik wil hem niet verkopen, dat soort praatjes . Voor geld is in de hogere regionen alles te koop.
En Amerikanen betalen giga bedragen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:53

Ik ben wel benieuwd voor hoeveel hij nu verkocht is dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:57

Voor een leuk dressuurpaard van vier jaar en braaf betalen ze makkelijk een ton. En dat zijn dan geen GP prospects. Deze? Geen idee maar zal richting miljoen gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 14:09

BigOne schreef:
Voor een leuk dressuurpaard van vier jaar en braaf betalen ze makkelijk een ton. En dat zijn dan geen GP prospects. Deze? Geen idee maar zal richting miljoen gaan.

Dat zal wel minimaal one million geweest zijn denk ik.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 14:26

Je kan toch een paard liever niet verkopen, maar het blijft een bedrijf. Vind dat geen praatjes. Hij leek erg goed te fokken, dus snap dat je hel dan hier zou willen houden, maar de schoorsteen moet blijven roken.

Dressuur is trouwens over de plas een ondergeschoven kindje, dus logisch dat ze met professionele ambities importeren.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:08

Suzanne F. schreef:
BigOne schreef:

Dat zal wel minimaal one million geweest zijn denk ik.

10/10 :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:10

Sowieso heeft die stal echt afgelopen jaar/anderhalf jaar een heleboel paarden gekocht. En de amazone die hem gaat rijden heeft ook al 4 of 5 andere paarden gekregen van sponsoren in diezelfde tijd. Werd er qua rijden niet warm van tijdens de OS en andere wedstrijden alleen. Hoop dat het bij deze fijner wordt.

Geld hebben ze wel iig...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:13

Getup schreef:
Zouden ze daar ook paarden zelf op kunnen leiden? Of stappen ze alleen op hoog opgeleide paarden?

Ok , deze is natuurlijk pas 6 , en moet nog veel leren tot aan t hoge niveau.

Deze kan nog 2 olympiades mee als je naar zijn leeftijd kijkt. LA komt misschien wat vroeg, maar we hebben eerder 9 jarige paarden in de GP gezien. Laten we hopen dat hij heel blijft en een briljante carriere tegemoet gaat.

Speculeren over de prijs is leuk, daarom is deze naam ook slim gekozen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:14

denisesilver schreef:
Je kan toch een paard liever niet verkopen, maar het blijft een bedrijf. Vind dat geen praatjes. Hij leek erg goed te fokken, dus snap dat je hel dan hier zou willen houden, maar de schoorsteen moet blijven roken.

Dressuur is trouwens over de plas een ondergeschoven kindje, dus logisch dat ze met professionele ambities importeren.

Dat laatste zou ik niet zeggen..Amerikanen hebben een enorme inhaalslag gemaakt en zitten zeker bij de top 5 qua dressuur landen inmiddels.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:22

Maakt niet dat het bij vooral de amateurs niet de meest populaire tak is. Sowieso moet je daar bijna een tweede hypotheek afsluiten als je een keer op wedstrijd wilt :=
(Afhankelijk van waar je woont natuurlijk)