Paarden gered bij brand manege, brandweer voorkomt overslaan vuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paarden gered bij brand manege, brandweer voorkomt overslaan vuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 19:12

Omroep Brabant
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op een manege aan de Veldhovenseweg in Knegsel heeft woensdagavond een grote brand gewoed. Die zou zijn ontstaan in een paardenbak, waar op dat moment vijftien paarden stonden. Die zijn allemaal gered.

De brand brak rond halftien 's avonds uit in een gebouw op het terrein van Stoeterij Rodenburgh. In dat gebouw bevinden zich paardenstallen, de kantine van de manege en een aantal appartementen.

De eigenaresse van de manege was zelf niet aanwezig toen de brand in de stal van twintig bij vijftig meter uitbrak. Een buurman en buurjongen hebben de paarden in veiligheid gebracht, laat ze weten.

Erger voorkomen
De brand was al snel uitslaand en dusdanig groot dat de brandweer opschaalde met een derde blusvoertuig en voertuigen voor watertransport. Ze kon voorkomen dat het vuur oversloeg naar andere gebouwen op het terrein. Rond elf uur was de brandweer het vuur meester.

Bij Stoeterij Rodenburgh hebben ze zo'n veertig paarden. Waardoor de brand is ontstaan, is niet duidelijk. Bij de brand zou asbest zijn vrijgekomen. Er is niemand gewond geraakt.

Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor foto's en een video.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 21:09

Letterlijk 5 minuten voordat daar brand uitbrak, reed ik er nog langs naar huis. Parkeerde m'n auto thuis, en toen kwam de brandweer van Vessem ineens langs... dacht nog, heb niks in de fik zien staan?

Is zo'n mooi spul wat ze daar hebben(..was.. #)). Gelukkig alle paarden gered!

Kabayo

Re: Paarden gered bij brand manege, brandweer voorkomt overslaan vuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:50

Wauw wat een helden die buren!! Wat een toppers!

Wat verschrikkelijk voor de eigenaren. Gelukkig materialistisch gebleven. Sterkte voor de wederopbouw

Zwarteheks oh wow zo snel kan het gaan..

En even ps, ik heb nog nooit van Knegsel gehoord? Wat een gekke naam haha!

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 23:02

ZwarteHeks schreef:
Letterlijk 5 minuten voordat daar brand uitbrak, reed ik er nog langs naar huis. Parkeerde m'n auto thuis, en toen kwam de brandweer van Vessem ineens langs... dacht nog, heb niks in de fik zien staan?

Is zo'n mooi spul wat ze daar hebben(..was.. #)). Gelukkig alle paarden gered!

Bizar he hoe snel zoiets kan gaan. Ik kreeg ineens allemaal appjes van mensen die vroegen of mijn paard daar op stal staat. Hij staat gelukkig ergens anders in Knegsel. Er is echt goed gehandeld door de buren, dit had zoveel slechter af kunnen lopen. Niemand gewond gelukkig, zowel geen mens als dier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 23:08

Ik las het vanmorgen en was verbaasd dat ik er niets van had gezien en met name van had gehoord.

Gelukkig zijn alle paarden gered, het is echt flink hard gegaan als ik de foto's bekijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 00:26

Kabayo schreef:
Wauw wat een helden die buren!! Wat een toppers!

Wat verschrikkelijk voor de eigenaren. Gelukkig materialistisch gebleven. Sterkte voor de wederopbouw

Zwarteheks oh wow zo snel kan het gaan..

En even ps, ik heb nog nooit van Knegsel gehoord? Wat een gekke naam haha!

Knegsel ligt vlakbij Eindhoven Airport.
Ik woon sinds begin dit jaar daar in de buurt. Gisteren heb ik eigenlijk helemaal niks gehoord of geroken. Ik rijd er altijd langs als ik moet werken, maar heb nu vakantie.
Ik zag het bericht vanmiddag langs komen. Gelukkig dat alle paarden het gered hebben en er alleen materiële schade is.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:45

Wauw wat een top buren!! +:)+
Gelukkig dat alle paarden in veiligheid gebracht konden worden.