Algemeen
Tekst & foto's door Marlies Trap Fotografie
Gisteren was weer de eerste open dag van het jaar bij De Paardenkamp in Soest. Als één van de vaste fotografen was ik aanwezig om plaatjes te schieten. Helaas hadden de weergoden ruzie en hebben we bijna alleen maar regen gehad.

Er stonden kraampjes, er was een rommelmarkt en de snuffelmarkt op Het Gagelgat was ook open. Toen ik de parkeerplaats afliep zag ik al mensen met dekjes en dekens ervandaan komen. Alle opbrengsten van de kraampjes en markten gaan trouwens volledig naar de paarden van het kamp.
Ik had 10 canvassen gedoneerd met foto's van de paarden van het kamp erop waarvan ook de opbrengsten naar de paarden gingen. Helaas met het tegenvallende aantal bezoekers zijn er maar 4 van de 10 verkocht. Volgende maand is De dag van het Oudere paard en ik hoop dan op beter weer en hopelijk zijn ze dan allemaal uitverkocht.
Er werd een TREC demo geven maar ook helaas regende het bij deze demo. Ook werden er 7 nieuwe bewoners voorgesteld.
Ik weet helaas geen namen van de paarden.

Er staat een groepje paarden altijd op de paddock omdat die in de gaten gehouden moeten worden. Onderstaande paarden staan dus in de paddock.

Dit is één van de nieuwe paarden.

Echte liefde = samen grazen in de bejaardenwei.

Er was ook een springparcours uitgezet voor hobby horse!

Daphe Draaft Door was er ook! Er stond een lange rij bij haar kraampje, elk meisje wilde met haar op de foto.

Hier zie je een stukje van de kaam met mijn canvassen erop.

De TREC demo.

De hoefsmid van De Paardenkamp liet zien hoe hij ijzers verwijderde en er nieuwe op deed.
Ijzer eraf.

Vijlen.

Ijzer op maat maken.

En passen op de hoef.

Het weer was echt heel erg jammer, het had veel drukker kunnen zijn. Hopelijk is het volgende maand beter weer.